Global oppvarming gir bred hundedepresjon i Storbritannia

Started by Telehiv, 22.05.2019, 13:47:52

Previous topic - Next topic

Telehiv

Når det gjelder virkelig sinnssvak klimaalarmisme, har visst alle en faglig stemme, fra NRK og biskoper til andre typer psykisk forstyrrede/hellig forvirrede.
Sist ut iflg The Independent er "leading pet behaviourists", dvs. folk som bl.a. anser hunder som viktigere kilder til kunnskap enn mennesker.
For tross at klima dreier seg om (gyldig) statistikk for min. 30 års værgjennomsnitt, hva har ikke disse nye klimaekspertene oppdaget de siste måneder?!:

Jo: "The number of depressed and unsettled dogs they have seen in recent months is unprecedented" (!!!)

Ordet unprecedented er jo patentert av Mann og Al Gore, men det sies at de har søkt og fått lov å bruke denne viktige fagtermen - selvsagt mot en liten godtgjørelse.



Men verre: Det rapporteres fra en rekke steder at ikke bare hundene, men også kaniner (!) synes å preges av klimadepresjon. "De er så urolige" sier en bekymret kvinnelig kanineier, ja egentlig snakker vi om Sarah Fisher, "an animal behaviour counsellor". Vel, hadde jeg bare fått kontakt med denne nye klimaeksperten, kunne jeg fortalt henne at kaniner pleier å bli rimelig urolige på vårparten, for de vil nemlig pule som ja, nettopp kaniner - om det regner eller ei.

Neste: Hamsteren til Bjørn Samset har fått akutt klimaangst, orker ikke å løpe i tredehjulet mer, og har i stedet begynt å smugrøyke hasj i TV-stua. "Unprecedented" sier Samset til politiet som kom inn for å sjekke hvor hasjlukten kom fra. 

Link: https://wattsupwiththat.com/2019/05/21/global-warming-the-universal-boogeyman-of-our-times-is-causing-dog-depression/



ConTrari1

De dyktige "pet behaviouralist"ene kan sikkert finne et nytt marked som "Canine Climate Care Counsellor", mot et moderat honorar.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Bebben

Bikkjer er stort sett servile lydige, omtrent som svensker og seksuelt misbrukte katolske korgutter. Det er vanskelig å se for seg en bikkje som er klimafornekter... men slik lydighet kan jo selvfølgelig gi grunn til depresjon når resultatet av den begynner å gå opp for dem.

Jeg regner med at hunder for lengst er avkrevd klimatrovedkjennelsen fra sine eiere, enten de har vært i NRK eller ikke. Ikke rart de er nedfor.

Katter derimot, vet hva som er i deres egen interesse og hva som er godt for dem. De overlater ikke uten videre den avgjørelsen til sine foresatte. Prøv å by en katt en tomat... hvis han mot alle odds spiser den, er det ikke for å tekkes deg eller det massive Konsensus av besservissere.

Nei katter er nok mer tilbøyelig til å være tomat- og klimafornektere, og dessuten oppsøker de økt drivhuseffekt etter beste evne, og ligger og drar seg i solen, fullstendig ubekymret for siste ideologiske menneskemote med tilhørende surrealistiske poesi, slik som "flyskam".
Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Telehiv

Quote from: Bebben on 22.05.2019, 23:27:28
Bikkjer er stort sett servile lydige, omtrent som svensker og seksuelt misbrukte katolske korgutter. Det er vanskelig å se for seg en bikkje som er klimafornekter... men slik lydighet kan jo selvfølgelig gi grunn til depresjon når resultatet av den begynner å gå opp for dem.

Jeg regner med at hunder for lengst er avkrevd klimatrovedkjennelsen fra sine eiere, enten de har vært i NRK eller ikke. Ikke rart de er nedfor.

Katter derimot, vet hva som er i deres egen interesse og hva som er godt for dem. De overlater ikke uten videre den avgjørelsen til sine foresatte. Prøv å by en katt en tomat... hvis han mot alle odds spiser den, er det ikke for å tekkes deg eller det massive Konsensus av besservissere.

Nei katter er nok mer tilbøyelig til å være tomat- og klimafornektere, og dessuten oppsøker de økt drivhuseffekt etter beste evne, og ligger og drar seg i solen, fullstendig ubekymret for siste ideologiske menneskemote med tilhørende surrealistiske poesi, slik som "flyskam".

Ja, katter er ikke laget for minusgrader.
Som for alt annet liv her på jorda er det varme man søker og trives i:
https://www.adressa.no/forbruker/2016/01/15/Katter-er-ikke-laget-for-minusgrader-12031435.ece

Vi vet jo av historien at både den minoiske og den romerske varmeperiode så vel som den varme middelalder var rike vekstperioder for både flora og fauna, og utviklet historiske høykulturer. Vi vet også at de kaldere syklusene, som den lille istid, har ført til død og fordervelse, sult, pester og krig og elendighet i kamp om kalde og lite fruktbare områder.

Du lurer aldri en erfaringsbasert radiatorkatt som sover seg glatt forbi alle tøvete 2-graders mål!

   

Boris den nye

#4
Flyskammen brer om seg som ild i tørt gress. Det blir sannsynligvis godt om plass på sommerens flyreiser.

« Nå tenker jeg: Herregud, hva er det jeg gjør?
Kjerstin Aukrust (41) pleide å forbinde fly med ferie. En dobbel latte på flyplassen»

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/MRd5qJ/Fly-skamme-deg

Men hvilken skam brer seg raskest? Flyskam, kjøttskam, dieselskam, bensinskam, skam for ikke å skamme seg skam, klimaskam......etc.

ConTrari1

#5
Quote from: Boris den nye on 23.05.2019, 20:04:04
Flyskammen brer om seg som ild i tørt gress. Det blir sannsynligvis godt om plass på sommerens flyreiser.

« Nå tenker jeg: Herregud, hva er det jeg gjør?
Kjerstin Aukrust (41) pleide å forbinde fly med ferie. En dobbel latte på flyplassen»

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/MRd5qJ/Fly-skamme-deg

Men hvilken skam brer seg raskest? Flyskam, kjøttskam, dieselskam, bensinskam, skam for ikke å skamme seg skam, klimaskam......etc.

Nåtidens moral handler om to ting;
1 Å føle seg krenket, og
2 Å skamme seg.

Man skal ikke skjære all skam over en kam, selvsagt finnes det ting som man bør skamme seg over, enten det er å sparke bikkja eller utføre motorsagmassakre på  naboens uthus.

Men klimaskam er forlokkende. (Herregud, programmet godkjenner "klimaskam" som gjengs uttrykk uten rød strek under, det er verre enn vi trodde) Hva annet kombinerer i så stor grad opplevelsen av å gjøre noe galt med opplevelsen av å gjøre noe riktig? Det er den optimale sur-søte klimasaus. 

Kjerstin Aukrust skammer seg derimot ikke nok. En DOBBEL latte? Hvis alle bestilte enkel latte, ville det norske kaffe-klima-avtrykket bli vesentlig redusert. Man BRENNER kaffe, vet ikke Aukrust det? Latte i seg seg selv er en vederstyggelighet. Hvor kommer melken fra, tror du? Fra meieriet? Nei, fra KUA! Den prompende, rapende, klimadrepende kua. Aukrust er faktisk en klimaversting (Jøss, "klimaversting" er godkjent som ord, mens "prompende" får rød strek, det er enda verre enn..) lenge før hun går ombord i flyet.

Det er derfor viktig at vi alle forstår hvor skammelig dette er. "Latte-skam" må bli del av vår nasjonale klima-politikk. En vesentlig del av denne nasjonale skammen vil bestå av "melkeskum-skam", der det er et betydelig potensiale for ekte bonde-skam, (som er noe annet enn bondeanger) et mentalt problem for våre bønder, som landbruksorganisasjonene bør ta opp i full bredde ved neste oppgjør med Staten. Kompensasjon for klima-relaterte psykiske problemer kan bli en betydelig inntekts-kilde for bøndene, og er også langt mer tidsriktig enn de etterhvert noe utbrukte kampsakene som selvberging, etc.

I urbane strøk, der de aller fleste nordmenn bor, bør det være enda lettere å innføre latteskam. Mange foretrekker allerede "decaff", så "av-latting" skulle være grei skuring å gjennomføre. For mange prektige individer vil avlatting gi positive assosiasjoner til avlat, og dette vil da gå opp i en høyere moralsk enhet. Ikke minst har dette god mulighet for å bli populært i Oslos klima-reddende bydel Grünerløkka. Vi har allerede Tøyen-Cola, det er på tide at vi også får Løkkaskam. Ja, for ingen tror vel at de gentrifiserte innbyggere av gamle arbeiderboliger vil gi slipp på sin daglige, skammelige kaffestund?

Som sagt, skam er kos og kram, og det er ingen skam som Løkkaskam.

Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

#6
Ja, det blir et merkelig samfunn når skam og ufrivillig komikk går opp i en høyere felles og vankunnig enhet.
F.eks. klimaskremte skolelever heiet fram av det verdensberømte klimainstituttet Dagbladet, der dagens uvitende absurditet fra (politisk redaktør - sic!) Geir Ramnefjell viser hvilket innsiktsnivå som råder når han vilt begeistret heier på de 10.000 streikende klimaeksperter idag:

"Klima mot miljø, hvis det i det hele tatt går an å skille mellom de to." (min understreking)

Nei, ikke sant? "Klima" eller "miljø"? Pytt, det går for det samme for dem som analyserer verden ut fra en komplett ignorant skam- og selvskadingsfetisjistisk journalistlogikk rundt det mondene kafebordet i oslofjordbotngryta.


Eller var det "miljøet"!? Ikke godt å si, sier Ramnefjell...

Link: https://www.dagbladet.no/kultur/det-ble-en-stor-skitten-klimaseier/71110424

Bebben

Contrari skriver:

QuoteFor mange prektige individer vil avlatting gi positive assosiasjoner til avlat, og dette vil da gå opp i en høyere moralsk enhet.

Latteskam og avlatting er notert!  :D

Til sommeren får vi antakelig grillskam. Det jo Karbondjevelen vi driver og fyrer på, og ofte med saftige kjøttstykker oppå. Noe som er egnet til å skape mer klimajammer i det lattifiserte kommentariatet...

Best å ha hageslangen klar, for sikkerhets skyld. Og nei, jeg tenker ikke på grillen.
Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Boris den nye

Kom tilfeldigvis til å svippe innom NRK da vinneren av Grand Prix junior ble fremført. Og den hadde den «tidsriktige» tittelen «Jorden er syk». Nr 2 tror jeg ble «Redd jorden». Så da har vi det gående.

Ser for meg at finalelåtene neste år blir:
1) Isen smelter
2) Verre enn vi trodde
3) Ekstremvær
4j Kjøtt suger
5) Hetebølge
6) Havet tar oss

ConTrari1

Quote from: Bebben on 25.05.2019, 23:25:31
Contrari skriver:

QuoteFor mange prektige individer vil avlatting gi positive assosiasjoner til avlat, og dette vil da gå opp i en høyere moralsk enhet.

Latteskam og avlatting er notert!  :D

Til sommeren får vi antakelig grillskam. Det jo Karbondjevelen vi driver og fyrer på, og ofte med saftige kjøttstykker oppå. Noe som er egnet til å skape mer klimajammer i det lattifiserte kommentariatet...

Best å ha hageslangen klar, for sikkerhets skyld. Og nei, jeg tenker ikke på grillen.

Å Bebben, Bebben, tror du de brave klimafrelsere på Grünerløkka og tilliggende herligheter vil nekte seg engangsgrillens gleder? Med langreist kjøtt fra gamle melkekyr på vestlandet? Kombinasjonen av kull og ku burde få prektige ungdommer til å vrenge seg i vemmelse, likevel tror jeg det er god sjanse for å kjenne den liflige eimen av grilling i Sofienbergparken, mens det snakkes alvorlig om klimaets snarlige undergang.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Quote from: Boris den nye on 26.05.2019, 09:01:55
Kom tilfeldigvis til å svippe innom NRK da vinneren av Grand Prix junior ble fremført. Og den hadde den «tidsriktige» tittelen «Jorden er syk». Nr 2 tror jeg ble «Redd jorden». Så da har vi det gående.

Ser for meg at finalelåtene neste år blir:
1) Isen smelter
2) Verre enn vi trodde
3) Ekstremvær
4j Kjøtt suger
5) Hetebølge
6) Havet tar oss

Kanskje kommer Bobbysocks tilbake som Climatesocks?
Eller Sockpuppets?

"Det blir flom og tørke, det blir dom,
ja for klimakrisa kommer okkesom!
C-O-O---O2!
Det blir ingen steder vi kan bo."

https://www.youtube.com/watch?v=zYQmaed-ecs


Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Ja, galgenhumoren må nesten få lov å utfolde seg i disse tider.
Den vil stoppe når vettet vender tilbake i forskningen.
Men prosessen med opplæring av barna til klimaforskere på IPCC-nivå kan neppe stoppes:


Boris den nye

Aftenposten på skamløs skamjakt, denne gangen er det oljeskam, eller «skamme seg for å jobbe i oljebransjen»-skam:
«Jeg våger knapt å fortelle hva jeg jobber med, det har blitt en skam»

https://www.aftenposten.no/norge/i/GGOWaQ/-Eg-vagar-knapt-a-fortelja-kva-eg-jobbar-med-Det

Telehiv

Den uforlignelige tegneren Josh gleder verden med en ny tegningsbasert analyse, denne gang av "21st Century Climate Science as taught at St Greta's School for Emergencies":


Bebben

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)