Dr. Weiss: Klimaendringer er naturlig sykliske - avviser CO2-hypotesen

Started by Telehiv, 17.03.2019, 18:19:51

Previous topic - Next topic

Telehiv

Jeg har lenge tenkt å introdusere dr. Carl Otto Weiss her på forumet, av den enkle grunn at han er en toppforsker som begynte å avdekke den vitenskapelige svikten i den IPCC-ledede klimaindustrien generelt - og CO2-hypotesen spesielt - da han ble pensjonist for noen år siden. Det er denne type erfarne og velrennomerte forskere klimaforskningen trenger å bli konfrontert med for å tvinges ut av sitt politiske kannestøperi og tilbake til reell vitenskap



I dette utmerkede foredraget ( https://schillerinstitute.com/media/carl-otto-weiss-le-changement-climatique-est-du-a-des-cycles-naturels/ ) forklarer han hvordan han først måtte avslutte sin yrkesaktive karriere med å lede 40 forskere før han fikk ledig tid til å analysere CO2-hypotetikernes påstander om at verden er i en CO2-drevet "unprecedented global warming". Tvert i mot, sier han på basis av omfattende Fourier-transformasjoner av historiske data, det er ikke signifikante spor av påstått (ikke-periodisk) CO2-effekt i dataene i det hele tatt, bare naturlige sykliske mønstre også i vår tid.




Figur 2 (fra Lüdecke et al 2015). Sinuskurver utledet av dataene til Christiansen og Ljungqvist
(brun) og Büntgen (grønn), samt data fra iskjerner i Antarktis (blå). De bekrefter at De Vries-
syklusen på ca 250 år er global, og forutsier også en avkjøling av klimaet frem mot år 2080


Weiss er oppe til diskusjon på Resett nå
Andre har tenkt det samme som meg om å få Weiss belyst i norsk klimadebatt, for Resett har nå sluppet til Jon Gulbrandsen med en artikkel ( https://resett.no/2019/03/17/klimadebatten-en-politisk-konstruksjon/ ) som nettopp diskuterer Weiss et al. sin falsifikasjon av CO2-hypotesen.

Og som også Gulbrandsen viser til, så fikk Weiss omtrent sjokk da han oppdaget at ingen i den etablerte/main stream klimavitenskapen har gjort noe seriøst forsøk på bruke reelle vitenskapelige metoder for å avklare om vi faktisk bare er vitne til naturlige sykluser nå som før.
Viktigheten av å få gjort dette er jo åpenbar: Hvis det påvises bare naturlige sykluser vil dette i essens utradere CO2-hypotesen.

Gulbrandsen gir en nyttig intro til saken og hans egen tidligere erfaring med å forfølge etablerte "forskningssannheter":
"Som forsker var jeg selv en del av denne underlige prosessen, hvor vi svidde av et par milliarder kroner på et program som hadde små muligheter til å lykkes, men fordi det hadde blitt opphøyet til et forskningsprogram, var det helt umulig å stanse.  Noen av oss sier likevel fra når dette skjer, herunder undertegnede, men de fleste tør ikke, fordi det nesten alltid resulterer i en tidlig pensjonisttilværelse
Det er derfor typisk at varslere allerede er pensjonerte.
Den tyske fysikkprofessoren Carl Otto Weiss er en av disse.  Spesialområdet hans er ikke-lineær optikk, hvor ett av gjennomgangstemaene er frekvenser og bølgelengder, altså en form for sykliske fenomener. Det var derfor naturlig for Weiss å spørre seg selv om ikke også temperaturdataene var sykliske, men som alle gode forskere, undersøkte han først hva som allerede var gjort på området.

Han fikk sjokk; vi hadde brukt 15 milliarder dollar på klimaforskning, UTEN Å UNDERSØKE OM KLIMAVARIASJONENE VAR SYKLISKE!  Weiss konkluderte tørt med at "so something fishy must be going on", så han bestemte seg for å undersøke saken selv, men etter at han hadde pensjonert seg."


Og gjennom matematisk analyse fant Weiss nettopp at "something fishy must be going on", basert på over 250 år av temperaturdata fra seks kjente steder i Europa (målingene startet i 1757), iskjerner fra Antarktis, samt 2500 år med proxy-data fra årringer i trær, stalagmitter og sedimenter. 
Han kjørte dataene gjennom en matematisk prosess kjent som en Fourier-transformasjon, som ga ham de individuelle sinuskurvene, og kjørte disse igjen tilbake gjennom en invers Fourier-transformasjon for å rekonstruere rådataene.  Han gjorde dette i 2013, 2015, og 2017, sammen med to av sine kolleger, Lüdecke og Hempelmann.

Resultatene i disse studiene er klare:

1) Temperaturvariasjonene er sykliske, og kan deles opp i sinuskurver som viser perioder av 1003, 463 og 188 år, som igjen reflekterer solaktiviteten over de samme periodene (~1000, ~500, og ~200 år),
2) det er ingen spor av ikke-periodiske fenomener,
3) det er ikke et matematisk artefakt,
4) fenomenet er globalt og
5) vi er på vei inn i en kuldeperiode.
 
Sagt med fjortis-språk (som er så populært i disse tider): CO2-hypotesen er dau.

Les både Weiss et al-studiene og se hans foredrag!

Linker (som utdyper de forhold som foredraget linket til ovenfor):
2013: https://www.clim-past.net/9/447/2013/cp-9-447-2013.pdf
2015: http://notrickszone.com/2015/08/21/study-german-scientists-conclude-20th-century-warming-nothing-unusual-foresee-global-cooling-until-2080/
2017: https://benthamopen.com/FULLTEXT/TOASCJ-11-44?fbclid=IwAR3Iy1DqWYg1DM92xrsyq58FgS5b90FvPk6PwP4SXWH38k_0zR0gV57Vt3A 

Og send også en takk til Resett som legger ut materiale som blir notorisk utestengt av MSM

ConTrari1

Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 17.03.2019, 19:04:52
Takk til Resett...og til Telehiv!

Takker!
Jeg mener dette er veldig viktig stoff, så jeg har redigert litt helt til nå på dette startinnlegget for å sikre at jeg ikke sier annet enn det som kan dokumenteres i nevnte kilder. Weiss er altså en av flere tunge fysikere som nå, basert på ulike analyseredskaper, er i ferd med å mer eller mindre avlive hele CO-hypotesen.
Det er jo litt interessant når gamle sluggere som ikke kan trues i stillingene sine lenger står fram som "dragon slayers" - vi må nok forvente de skitneste angrep på Weiss etter hvert!


ConTrari1

Quote from: Telehiv on 17.03.2019, 19:11:06
Quote from: ConTrari1 on 17.03.2019, 19:04:52
Takk til Resett...og til Telehiv!

Takker!
Jeg mener dette er veldig viktig stoff, så jeg har redigert litt helt til nå på dette startinnlegget for å sikre at jeg ikke sier annet enn det som kan dokumenteres i nevnte kilder. Weiss er altså en av flere tunge fysikere som nå, basert på ulike analyseredskaper, er i ferd med å mer eller mindre avlive hele CO-hypotesen.
Det er jo litt interessant når gamle sluggere som ikke kan trues i stillingene sine lenger står fram som "dragon slayers" - vi må nok forvente de skitneste angrep på Weiss etter hvert!

Ikke noe å takke for! Legg merke til at alarmistene kjører frem som argument at det så ofte er pensjonerte forskere som kommer med kritikk, de ser ikke -eller fornekter- det massive press som legges på forskere som fortsatt er i stilling.

Og i det siste har de til og med etter-apet utskjellingen av "gamle hvite menn"; de overser glatt at dette inkluderer "Alte Kameraden" som James Hansen og Phil Jones.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.