Om variasjoner før og nå

Started by Telehiv, 20.02.2019, 13:43:37

Previous topic - Next topic

Telehiv

På Hegnars debattsider, midt mellom tøv og tant, dukket det i dag opp en liten satirisk perle om hvordan verden er blitt opplært til å tenke om klima nå, sitat:

Enhver død rotte utenfor en kinarestaurant..vil heretter skyldes "klimaendringer".

For husk:
- Før "klimaendringer" levde rotter og alle andre dyr evig
- Før "klimaendringer" var det aldri "ekstreme" dødsfall.

Nå er alle dødsfall "ekstreme" og skyldes "klimaendringer".
Som jeg sier i mine internasjonale foredrag: Just like all severe storms, heat waves, cold waves, floods, and droughts....


Jeg lo så jeg hulket helt til jeg støtte på nabolagskafeens faste 2-timers lunsjere (en statsansatt SV-er, en NAV-ende MDG-er, og en Venstrelærer), som jeg prøvde å sitere dette til.
MDG-eren og Venstrelæreren skjønte ikke hva dette gikk ut på, ikke minst pga. de vanskelige engelske ordene, men mente uansett at Mattilsynet burde passe bedre på restaurantene særlig dersom de ble drevet av hvite menn, mens SV-eren med religion grunnfag og teatervitenskap mellomfag ble fortørnet og syntes ikke dette var morsomt i det hele tatt, han mente jeg burde skamme meg over å glede meg over sånt.
Jeg ble uroet: Han har aldri gjort et ærlig arbeidsslag i sitt liv, aldri deltatt i en streik, men sitter på høy lønn i staten med fleksibel arbeidstid og lader gratis i borettslaget sitt. Hytte har han også, som han kjører til med hybrid-SUV'en sin.

Da skjønte jeg at jeg også må bli retthaversk, moralsk poserende og begynne å forakte alle fossilsvettende arbeidsfolk rundt meg.
Da vil det gå meg godt og jeg får leve lenge og vellykket i landet.