Visdomsord for både klimapaver og kritikergrupper

Started by Telehiv, 12.02.2019, 11:15:01

Previous topic - Next topic

Telehiv

Quote from: Bebben on 20.02.2019, 21:46:51
psst Tele, du glemte Trump.

Hehe,
NTB passer på Trump:  Nå har de sendt ut ny hatmelding (som bevisstløst gjengis av MSM over det ganske land) om at Trump vurderer å nedsette en spesialkomité for å vurdere klimaforandringer og sikkerhetsrisiko, der det også vurderes å ta inn "klimafornekter" William Happer som leder.



Dagbladet drar glatt en klassisk MSM-overskrift av typen "gal greve jaget naken neger med øks":
https://www.dagbladet.no/nyheter/79-arig-klimafornekter-kan-lede-trumps-komit-for-klimaendringer/70792587

Legger deretter merke til at flere organer først tok inn denne NTB-kladeisen men har allerede fjernet den. Hvorfor?
Går der en grense for klimakvalme selv i enkelte deler av MSM?

PS: Happer er for lengst "Connolley-fisert" på wikipedia og nettet for øvrig, så "klimaforskerne" i NTB har litt skitt å hente fra der, dvs. at Happer fremdeles ikke har unnsluppet medlemskap i William Connolley sine svertekampanjer (Connolley som klarte å legge inn over 5400 sverteartikler mot kritiske klimaforskere før han ble stanset, men en masse av svineriet er ikke ryddet bort ennå). Connolleys Wikipedia-nivå innebærer fremdeles bl.a. å si at "He has no formal training in climate science."

"No formal training in climate science"....!? Vi snakker her om en ledende fysiker med doktorgrad fra Princeton, og deretter professor i faget ved samme høystatus universitet. Vi får anta han evner å forstå forskjellen på god og dårlig forskning i de fysiske fagene? Kan det ha noe med hans kritiske holdning til consensusbasert klimaforskning å gjøre, kanskje?
Nettopp derfor er han så farlig for klimaindustriens proponenter, og de har lagt ned store ressurser i å svartmale ham på alle tilgjengelige nett-plattformer som kontrolleres av klimamafiaen; wiki, scepticalscience, realscience, DeSmogBlog, sourcewatch, The Guardian, ...and Then There's Physics, osv.



 



stjakobs

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Telehiv

Quote from: stjakobs on 21.02.2019, 10:31:47
Hegnar har tatt inn NTB-artikkelen. Jeg tillot meg å kommentere.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2019/02/79-aarig-klimafornekter-kan-lede-Trumps-komite-for-klimaendringer?fbclid=IwAR28Qkhd0FrxrPLFO498BHhhDktN3uA9fdFYtGtoAulq1-FSZXZ-trIxkvE

Ser ikke din kommentar, Steinar?
Er den slettet eller ikke kommet inn ennå?
Foreløpig er det bare en fortørnet reaksjon å finne der, av signaturen Eivind Thorsen:

Kim Cobb ?
Som i Kim Cobb leder for Global Change Program?
Hvorfor sier de at hun er "skeptiker" ?
Hun er jo Hardcore Klima-alarmist.
Har NTB virkelig lov til å skrive noe så bevislig "Fake"?


Generelt: Artikkelen er så feilaktig og tendensiøs at de som mener seg å være seriøse mediehus bør fjerne den straks (som noen diskret synes å ha gjort allerede)


stjakobs

#18
Hvis kommentaren ikke vises, må det være programvaren som kun viser det til meg selv - pluss kanskje til de jeg er venner med på Facebook. Har vært borti lignende tilfeller før. Det er mulig den ligger til moderering.

Jeg prøvde å se på Hegnarsiden med en nettleser der jeg hadde resatt alle passord og cookies. Det stemmer - da ser jeg heller ikke kommentaren. Det er nok det som heter "Facebook Comments Plugin" som lurer folk til å tro at man har liggende en vellykket kommentar selv om ingen andre (eventuelt bare Facebook-venner) ser kommentaren.

Uansett er det noe jeg har skrevet for en god stund siden, og har den liggende på bloggen min:

https://stjakobs.blogspot.com/2018/09/trump-har-ansatt-en-ny.html


Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Telehiv

Norsk forsknings store skam - forskning.no - har selvsagt tatt inn NTBs sverteartikkel uten å stusse, selv om det bl.a. lyves om at Kim Cobb ved Georgia Tech er "klimaskeptiker" (sannheten er hardbarket alarmist, men det ville jo ødelagt story'en).
Det verste er likevel at forskning.no skulle videreformidle FORSKNING, og så driver de istedet og kolporterer det usleste nivået av klimanedrigheter NTB kan klare å presentere i tabloidform - og det sier ikke så lite.

For en skam, for en skam, for en skam.

Link: https://forskning.no/klima-ntb-usa/79-arig-klimafornekter-kan-lede-trumps-komit-for-klimaendringer/1296750

Bebben

Quote from: stjakobs on 21.02.2019, 11:50:57
Hvis kommentaren ikke vises, må det være programvaren som kun viser det til meg selv - pluss kanskje til de jeg er venner med på Facebook. Har vært borti lignende tilfeller før. Det er mulig den ligger til moderering.

Jeg prøvde å se på Hegnarsiden med en nettleser der jeg hadde resatt alle passord og cookies. Det stemmer - da ser jeg heller ikke kommentaren. Det er nok det som heter "Facebook Comments Plugin" som lurer folk til å tro at man har liggende en vellykket kommentar selv om ingen andre (eventuelt bare Facebook-venner) ser kommentaren.

Uansett er det noe jeg har skrevet for en god stund siden, og har den liggende på bloggen min:

https://stjakobs.blogspot.com/2018/09/trump-har-ansatt-en-ny.html

Jeg kikket på artikkelen, og kan lese Steinars og andres kommentarer. Så det er neppe "shadow banning" som er ute og går akkurat her.

For øvrig er "fornekter" ikke et vitenskapelig begrep, men derimot et religiøst. Så hva er vel bedre enn at de klimareligiøse forteller oss, klart og tydelig gjennom sin begrepsbruk, hvor de hører hjemme.
Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Telehiv

Quote from: Bebben on 23.02.2019, 01:45:25
Quote from: stjakobs on 21.02.2019, 11:50:57
Hvis kommentaren ikke vises, må det være programvaren som kun viser det til meg selv - pluss kanskje til de jeg er venner med på Facebook. Har vært borti lignende tilfeller før. Det er mulig den ligger til moderering.

Jeg prøvde å se på Hegnarsiden med en nettleser der jeg hadde resatt alle passord og cookies. Det stemmer - da ser jeg heller ikke kommentaren. Det er nok det som heter "Facebook Comments Plugin" som lurer folk til å tro at man har liggende en vellykket kommentar selv om ingen andre (eventuelt bare Facebook-venner) ser kommentaren.

Uansett er det noe jeg har skrevet for en god stund siden, og har den liggende på bloggen min:

https://stjakobs.blogspot.com/2018/09/trump-har-ansatt-en-ny.html

Jeg kikket på artikkelen, og kan lese Steinars og andres kommentarer. Så det er neppe "shadow banning" som er ute og går akkurat her.

For øvrig er "fornekter" ikke et vitenskapelig begrep, men derimot et religiøst. Så hva er vel bedre enn at de klimareligiøse forteller oss, klart og tydelig gjennom sin begrepsbruk, hvor de hører hjemme.

Alt virker OK for meg også nå.
Flere gode kommentarer, der jeg særlig vil berømme Steinar for saklig imøtegåelse av personangrepene fra den perverterte delen av "klimavitenskapen".