Dagsrevyens lavmål var ennå ikke nådd!

Started by Telehiv, 04.02.2019, 20:04:30

Previous topic - Next topic

Telehiv

NRK har tatt rollen som ledende "klimahestefrelser* par exellence her til lands:
*en fagterm nylig lånt fra vår eminente klimaekspert og klimalyriker Bebben

- Wahls "Folkeopplysningen" må jo være et av de svarteste kapitler i norsk "klimajournalistikk", og det sier ikke lite!
- Nok sagt om den skampletten, men før i vinter har NRK også markedsført hemningsløst sin egen storsatsing på "Jakten på klimaendringene", en endeløs strøm av tendensiøs, bildebasert feilinformasjon rundt det man angir som "klima" men som bare er utvalgte værbilder, og disse spekulative bilder kommer så i vill uorden - plukket for å vise hvor ille det går med "klimaet":
- en enslig isbjørn,
- brekalving,
- en bekymret Samset, osv.

Altså alt uvitenskapelig fjolleri som kan oppdrives innenfor etablert MSM-klimaidioti

- i dag dro de til med en skremselssak om det framtidige Svalbard - selvsagt uten å vise til at dette er modellert ut fra en fallert CO2-hypotese med store usikkerhetsforhold og allerede med svære dokumenterte feilvurderinger så langt.

Sannhetsvitnet? En fallert naturfotograf som selvsagt bare snakket tull: Først kunne han fortelle at isbjørnen ville bli utryddet på Svalbard (sic), han hadde bilder av brekalving også, deretter kunne han fortelle at selen ville havne innerst i fjordene der det ble veldig lett for isbjørnen å jakte på dem. Da oppdaget han plutselig at "ooopps, det passer kanskje ikke med at isbjørnen vil sulte i hjel?", så dermed kunne han litt stakkåndet legge til at "men til slutt går det ille med alle".

Jourmalistneket som satt der og mikrofonstativerte dette klimanoksagt-tullet kunne selvsagt ikke komme på at hun burde spurt: "Har slike varmere perioder forekommet i Arktis før?" 
Naturfotografneket er vel like ulærd som henne, så svaret ville vel blitt samme tullet som resten, men faktum er altså at Arktis har hatt samme istilstander og varmeperiode så sent som i mellomkrigstiden - og da på mye lavere CO2-nivåer enn i dag.

Våre faste klimakjeltringer aka "våre ledende klimaforskere" (om de skulle ha ramlet bort i disse fakta under lesingen av de 4-5 bøker de har lest i sitt liv) passer uansett på å IKKE nevne sånt, som bare vil få folk til å lure på hele CO2-narrativet:



PS: John Smits-syndromet
John Smits har en anti-Gore performance trend; mens Gore, ufrivillig og komisk nok, dukker opp der det blir ekstra kaldt og mye snø for å fortelle om menneskeskapt global oppvarming og ta opp kollekt for det, forsvinner John Smits fra skjermen i samme situasjon. Ryktene sier han blir automatisk sykmeldt på minus 10 på Svalbard.
Men i dag var det visst bare 7 kalde på Svalbard, og dermed dukket han opp igjen etter å ha gjort svenske av seg i ukesvis under snø- og kuldekaoset både her, i Europa og i USA, m.m. Det er åpenbart at dette klarer ikke Smits å forholde seg til.
Han startet derfor optimistisk med et bilde av "mildvær på Lista", lattervekkende nok var det eneste plassen Norge kunne oppvise varmegrader på kartet. Men han skal ha for å ha framskaffet bildet!
Finnmark og Kautokeino med 28 kalde prøvde han å dekke over med sitt forvirrede klimahode, før han dro fram en liste med forventede temperaturer som skulle bli mildere og mildere. Da vet vi som alltid sjekker sannhetsgehalten på denne fyren, at det blir kaldere og kaldere når disse framtidsdagene er et faktum: Noter dere at dere da omtrent alltid vil finne at konkurrerende værmeldingstjenester (for eksempel på TV2) alltid har kaldere varsler enn de NRK/Smits leverer på sin vakt, og at han alltid melder for varmt framover.

Et egenerfart eksempel: Jeg la ut i bil over Hardangervidda en gang, fordi Smits meldte "bare" 16 kalde. Da vi kom dit, viste temperaturmåleren 38 kalde. Selvsagt hadde vi ikke våget å ta Hardangervidda hadde vi fått noenlunde riktig temperaturvarsel.
Neste dag meldte Smits 22, da tok vi sjansen igjen, men da målte vi 36 på hjemturen i kombinasjon med sterk vind (over 50 følte , sa de lokalt)....det gikk bra med oss, men flere biler fikk motorfrys/stans midt på vidda og måtte ha assistanse. 

Mer? En dag ringte en kompis fra Røros, de hadde 38 kalde ved hotellet. Smits meldte 22. Jeg ringte da faktisk Met Inst og spurte om de var klar over at de satte liv i fare på denne måten, siden en kompis sa det faktisk var minst 15 grader kaldere på Røros enn de meldte. Damen sa da at de meldte "et snitt av 3 ulike stasjoner". Da jeg spurte om Miami Florida var den tredje stasjonen la damen på.

Hvor lenge skal sånne kunne heve offentlig lønn? De må jo feile noe alvorlig? Folk kan jo havne i livsfare av deres klimabesettelser.

PS: Håper noen av disse klimabesatte meteorologene leser dette før Kveldsnytt, da kan vi plutselig se justerte framtidstemperaturer fordi de nå vet at noen steder sitter det en jævel eller to og faktasjekker hva de driver med. Jeg anbefaler også alle andre å ringe hotellene der Smits et al melder 12-15 kalde og dere ikke skjønner hvorfor det ikke meldes 25-30 iflg. deres innefrosne tante der...kjør en test og bli sjokkert over hvordan det styres på!

Ill.: John Smits prøver å dekke over 30 kalde på Røros (det var egentlig 38 iht hotellet...)


Bebben

Det hele munnet ut i at den aktuelle (og noe stotrende) klimaforskeren konkluderte med at slik vil det gå hvis ikke "vi" klarer å "kutte utslipp".

Disse "vi" synes ikke å inkludere en to-tre milliarder kinesere og indere, eller for den del særlig mange andre i verden heller. Det synes uviktig for både disse forskerne og NRK at selv en Jones-løsning der alle som bor i denne steinrøysa gjør kollektivt selvmord ved hjelp av Green Cool-Aid ikke vil hjelpe det aller minste, selv ikke om vi tar krystallkulene deres for god fisk og betaler spådamene det de forlanger.

Premisset for klimadebatten synes å være at dersom vitenskapen er "sann", er også klimaforskernes politiske ultimatum krav "sanne".

Slik utdefineres i realiteten gule vester, altså vanlige folk, fra poltikken. Ikke alle er happy med det, som vi kan se. Og de bør ikke vi være heller, etter min mening.



Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

stjakobs

Jeg har skrevet litt om dette og sendt til lokalavisa (Avisa Nordland) og resett.no. Foreløpig vet jeg ikke om det tar det inn. Samme teksten har jeg lagt ut på bloggen min:

https://stjakobs.blogspot.com/2019/02/nrks-klimapropaganda-slar-stadig-nye.html

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Telehiv

#3
Quote from: stjakobs on 05.02.2019, 09:48:23
Jeg har skrevet litt om dette og sendt til lokalavisa (Avisa Nordland) og resett.no. Foreløpig vet jeg ikke om det tar det inn. Samme teksten har jeg lagt ut på bloggen min:

https://stjakobs.blogspot.com/2019/02/nrks-klimapropaganda-slar-stadig-nye.html

stjakobs,
du gjør en god og viktig folkeopplysningsjobb både med bloggen din og med dine jevnlige mediehenvendelser, der du bl.a. utber deg svar på om ikke media snart må begynne å sjekke alt som har slått feil i klimapropagandaen, der du også dokumenterer galskapen i bøtter og spann. Resett har en langt mer åpen holdning til kritikk av klimaindustrien og vil nok ta deg inn.

Hadde 1000 andre orket å gjøre det samme som deg ville de mest klimakorrupte mediene ikke sluppet så lett unna å være mikrofonstativ for de vitenskapelig uholdbare skremselskampanjene fra klimaindustriens grådige opportunister. Det være seg forskere, politikere, media og hele underskogen av uvitende aktivister som gjør seg ei feit steik på de svære, ukritiske klimamidlene.
Mens reelt miljøvern havner mer og mer i skyggen og får bare "sporstoffer" (omtrent som det relative CO2-innholdet i atmosfæren...) ifht de meningsløse klimautskeielsene.
   

stjakobs

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.