Klimaindustriens pengegalopp - no value for money

Started by Telehiv, 20.12.2018, 08:28:57

Previous topic - Next topic

Telehiv

Hos WUWT har Willy Eschenbach tatt for seg hvor mye amerikanske skattepenger som pøses inn i klimaindustrien, mens han samtidig undres hva som faktisk er levert for disse pengene: "Where did the money go?"

Svaret bak denne vitenskapelige opportunist-skandalen ligger fremdeles i gode gamle "follow the money", det er ikke så få lurendreiere som har et fett levebrød av denne pengeflommen:


Kommentarspalten under Eschenbachs hjertesukk om hva samfunnet får igjen for dette er en messe verd alene:

- Signaturen Bryan A har en tungebrekkende, men vidunderlig presis beskrivelse her:
"Well paid Climate Scientists and Universities studying the poorly model induced effect of minutely increasing greenhouse gasses on the estimated global temperature anomaly."

- Signaturen Joel Snider har denne observasjonen:
"It takes a lot of great minds to turn billions into a donut."

- Mens signaturen Julian sier det som det er:
"Al Gore says thank you."

Og jeg sier: Hvor lenge skal verden danse etter disse falske pipene?

Link: https://wattsupwiththat.com/2018/12/19/where-did-the-money-go/

Bebben

Når vi snakker om penger, hvor ble det av dette digre og lukrative markedet for klimakvoter som vi var lovet for noen år siden?

Er det bare meg som ikke har fått det med meg, eller hviler det en litt pinlig stillhet over det hele, omtrent som det har gjort om vidundermedisinen askeavkok helt siden 70-tallet?

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Telehiv

#2
Quote from: Bebben on 20.12.2018, 22:42:53
Når vi snakker om penger, hvor ble det av dette digre og lukrative markedet for klimakvoter som vi var lovet for noen år siden?

Er det bare meg som ikke har fått det med meg, eller hviler det en litt pinlig stillhet over det hele, omtrent som det har gjort om vidundermedisinen askeavkok helt siden 70-tallet?

Det er Miljødirektoraret som her til lands er ansvarlig dette KLIMA-kvote businesspåfunnet, så vi kan sitere hva de sier:

Klimakvoter
Norge er tilsluttet EUs kvotesystem. Dette innebærer at EUs kvotehandelsdirektiv med tilhørende bestemmelser gjelder for norske kvotepliktige virksomheter på lik linje med EUs kvotepliktige virksomheter. Miljødirektoratet er myndighet for kvotesystemet i Norge. Omlag femti prosent av Norges klimagassutslipp er nå omfattet av kvotesystemet, som dekker både landbasert industri, petroleumsvirksomhet og luftfart. Miljødirektoratet har ansvar for tillatelser til kvotepliktige utslipp av klimagasser, måling og rapportering av utslipp, tildeling av kvoter og oppgjør av kvoteplikt. Kvotepliktige virksomheter må hvert år innlevere like mange klimakvoter som de har sluppet ut tonn CO2-ekvivalenter.

Tenk om man hadde prøvd seg med litt enkelt og greit miljøvern i stedet?!

PS: Galskapen er innhyllet i bl.a. dette mareritt-regelverket:

Regelverk

Registerforordningen 
Forordning om akkreditering og verifikasjon (AV-forordningen) 
Forordningen om overvÃ¥king og rapportering (MR-forordningen) 
Klimakvoteloven 
Forskrift om kvoteplikt og handel med kvoter for utslipp av klimagasser (klimakvoteforskriften)