På yr.no er værvarsler Bente Wahl nå nyttig idiot for alarmistene

Started by Telehiv, 02.11.2014, 21:10:53

Previous topic - Next topic

Amatør1

Quote from: Affen on 04.11.2014, 17:43:12

Hei Tele

Joda, Jansen / Dranges gigaflause har jeg vært borti tidligere.

Mht. mitt spm. til Hygen, så var det for å se hva han begrunner sol i nord-norge midt i desember med.
Det skal bli moro å se om jeg får svar i alle fall og hva han i så fall sier.

Jeg blir overrasket om du får svar. Hygen var som snarest innom klimaforskning.com, men trakk seg da han ble møtt med argumenter. Det er liten grunn til å vente noe annet nå, men jeg ser gjerne fram til å ta feil på dette punktet.


Affen



Ja, jeg fikk svar pÃ¥ min henvendelse  --  ganske raskt ogsÃ¥.  Kortfattet, men dog.....


"Takk for tilbakemelding.  Vi skulle selvfølgelig brukt mørketidsymboler.

Hans Olav Hygen
Seksjonsleder for klimainformasjon

Meteorologisk institutt"

Amatør1

Quote from: Affen on 04.11.2014, 22:48:55


Ja, jeg fikk svar pÃ¥ min henvendelse  --  ganske raskt ogsÃ¥.  Kortfattet, men dog.....


"Takk for tilbakemelding.  Vi skulle selvfølgelig brukt mørketidsymboler.

Hans Olav Hygen
Seksjonsleder for klimainformasjon

Meteorologisk institutt"

Det fine er nÃ¥ at de i ettertid ikke kan hevde de ikke var med pÃ¥ eller kjent med dette ekstrem-alarmistiske propagandastuntet.   :) Bevisene hoper seg opp.

translator

"â?? Hvordan kan hun melde været for 2050 nÃ¥r hun ikke klarer Ã¥ varsle rett for de nærmeste dagene?"
http://www.yr.no/nyheter/1.12026651
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Amatør1

Quote from: translator on 05.11.2014, 23:02:34
"â?? Hvordan kan hun melde været for 2050 nÃ¥r hun ikke klarer Ã¥ varsle rett for de nærmeste dagene?"
http://www.yr.no/nyheter/1.12026651

Et par sitater fra yr.no (min uthevning)

QuoteVARMT: Bente Wahl viser at vi kan få opp i 40 varmegrader på �stlandet om vinteren.

Hvis det gikk noen hus forbi, så er det altså i Desember 2050 at det skal bli 40 varmegrader på østlandet, ifølge de forsiktige og seriøse forskerne ved Meteorologiske Institutt.

Quoteâ?? Vi har valgt et forsiktig scenarie. Det finnes betydlig mer ekstreme utgaver enn dette, sier klimaforsker Hans Olav Hygen som har vært med og utarbeide Wahls værvarsel.

Det gjør det sikkert, Hygen. Tviler ikke.

translator

Dette er nok en misforståelse (av NRK-journalisten). Hvis du ser på videoen så er varselet for vinteren 15 grader pluss på �stlandet og 40 grader pluss "på de varmeste dagene" (underforstått: om sommeren).
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Amatør1

Ok, mulig det. Men Hygen har altså betydelig mer ekstreme utgaver enn dette på lager....

Boris den nye

Jeg skulle ønske at YR var en vanlig værtjeneste, og ikke en ustoppelig propagandist for global oppvarming.
For ca 20. gang på rad varsler YR en mild vinter, og vi må visstnok bare venne oss til i mildere vintre i fremtiden iflg YR (hørt dette før?).

Sesongens varsel:
http://www.yr.no/nyheter/1.12030960

Og på toppen av alt så sammenligner de vintertemperaturene i Norge 0101.1980 med 01.01.2014, for på den måten å illustrere utviklingen !
Snakk om cherrypicking.
Av en eller annen merkelig grunn så sammenligner de ikke 01.01.74 med 01.01.10 ! Nei, det skulle tatt seg ut.
Hvor desperate er egentlig YR mht CAGW-propaganda på en skala fra 1 til 10?



Amatør1

Quote from: Boris den nye on 07.11.2014, 20:04:52
Hvor desperate er egentlig YR mht CAGW-propaganda på en skala fra 1 til 10?

15? Det er så patetisk at selv ikke-skeptikere begynner å reagere. Det er forsåvidt bra.