Biskop Samset rir igjen

Started by Ex-administrator, 30.07.2018, 20:54:42

Previous topic - Next topic

Ex-administrator

Her feirer meteorologene historisk varmerekord

Må passe på at ingen meteorologer koser seg med varmt vær. 2 dager i skjærsilden for hver øl som nytes i varmen. Ekte meteorologer skal sitte i kjelleren. Regner med biskopen spretter champisen på neste kulderekord.

Ellers kudos til nord-norske meteorologer â?? I love you all!

Telehiv

Jeg så Benestad forleden dag, tror det var på TV2, der han også så klare koblinger mellom noen varme sommerdager og "klimaendringer".
En stakkar må spørre: Hvorfor var ikke disse skrotnissene på plass i vinter da vi hadde flere unormalt kalde måneder?

Uansett: Trodde de hadde gjemt Benestad så dypt i møllposen nå at vi slapp å høre mer fra ham?
Men han benyttet vel at storkara var på ferie og lurte seg til en 15 minutes of embarrassing fame igjen.

PS: I den engelskspråklige, intellektuelle del av klimaforskningsverdenen er "The Sayings of Rasmus" fremdeles et sikkert nachspielkort.

Telehiv

For de som er for unge i klimaindustrien til å ha fått med seg lattervrælene rundt Benestad rett før jul i 2005 (det reddet i alle fall min juleunderholdning den gangen), så kan de kose seg med urkilden til løyene og de språklige forviklingene her: https://climateaudit.org/2005/12/20/the-sayings-of-rasmus/

En av kommentatorene summerte vel egentlig bra opp det meste:

Paul Penrose
Posted Dec 20, 2005 at 7:14 PM | Permalink
There are so many factual errors, logical fallacies, and double-speak there that I donâ??t even know where to start. Oh the heck with it, Iâ??ve got better things to do with my time. Besides, he does a good enough job of discrediting himself that he does not need my help.

Norske "Anders" kan imidlertid opplyse de latterknekte kommentatorene at de logiske hallingkastene ikke bare foregår på engelsk, men også i hans bruk av norsk:

Anders
Posted Dec 23, 2005 at 9:26 AM | Permalink
Re #9: It is not a language problem. The akwardness is there when hes writes in Norwegian, too.


Petter B

Quote from: Telehiv on 31.07.2018, 22:21:41
Jeg så Benestad forleden dag, tror det var på TV2, der han også så klare koblinger mellom noen varme sommerdager og "klimaendringer".
En stakkar må spørre: Hvorfor var ikke disse skrotnissene på plass i vinter da vi hadde flere unormalt kalde måneder?

Jeg er enig i at Samset - og andre - kan være litt "trigger-happy" noen ganger. Men jeg tror nok enkelte debattanter som f.eks. Geir Aaslid (om man kan i det hele tatt kalle ham en debattant) også havner i den kategorien. Han latterliggjør alt om varmere klima bare han ser et bilde av en snøhaug.

Ex-administrator

Geir Aaslid er ikke min favoritt. Men han er delvis et produkt av Samset, Benestad og deres likemenn. I stedet for å holde knallhardt på vitenskapelig nøkternhet, streng faglighet, høflighet, samt at de ALDRI er ute og kritiserer de som overdriver i klimahysteriet "favør", lokker det fram motpoler på den andre siden også.

Telehiv

Quote from: Administrator on 01.08.2018, 13:12:31
Geir Aaslid er ikke min favoritt. Men han er delvis et produkt av Samset, Benestad og deres likemenn. I stedet for å holde knallhardt på vitenskapelig nøkternhet, streng faglighet, høflighet, samt at de ALDRI er ute og kritiserer de som overdriver i klimahysteriet "favør", lokker det fram motpoler på den andre siden også.

Tror det er en bra oppsummering. Det er ikke lett å beherske seg når folk under dekke av å være forskere drar den ene historisk analfabetiske og consensusgarderte grovheten etter den andre. Vi har vel alle da opplevd det uutholdelig fristende å svare med samme mynt, og ikke minst med ironisk snert oppå....

Personlig er jeg i prinsippet ferdig med å engasjere meg i klimadebattens alarmistgrums. Jeg blir knapt opprørt over disse Samset'ene lenger. Jeg skal gjerne være med og kaste noen fleipete peanøtter på de stridende, men klimaindustrien er nå så institusjonelt og makt- og fiskalpolitisk forankret at vitenskap er helt underordnet de politiske målsnørene.

Jeg sitter derfor med popcornposen min og avventer rolig det året da VG har rotert i kappen og trykker bilder av et stadig mer tilfrosset Arktis og det ikke lenger er MSM-tvil om at CO2-hypotesen har vært feil hele veien. Da blir jo avisenes bilder viktigere enn forskernes modeller, som ingen lenger fester lit til.


Petter B

Jada :-) Men husk at det er vel så mange analfabeter hos "klimafornekterne". Bare sjekk hva han Jødal lirer av seg av uvesentligheter og svada på Klimarealistenes sider i tide og utide. Aaslid, Jødal og Ellestad blir nærmest nyttige idioter i klimasaken uten troverdighet andre steder enn i sitt eget ekko-kammer.

Jeg kan godt legge til at jeg - selv om jeg er (litt) "klimahysteriker" finner f.eks. Al Gores film tåpelig dårlig. Sånn for å vise at jeg ikke har skylapper.


Emeritus

Disse værmeldingene synes rimelig likt fordelt mellom såkalte "alarmister" og "skeptikere."

Vinteren i Norge var ikke spesielt kald, januar et par C over normalen, februar en knapp C under normalen, mars knappe 3C under normalen, april, mai, juni og juli har lagt over normalen, der mai og juli skiller seg ut langt over normalen med så vidt jeg kan se nye landsrekorder for disse to måneder.

https://www.yr.no/sted/Norge/klima.måned07.html

Men de som nå beklager seg over værmeldinger var ikke like spake når vi hadde noen kuldeepisoder i deler av USA tidligere i år. Både Spencer, WUWT og andre blåste dette ut over alle proporsjoner på samme måte som de nå beklager seg over all denne fryktelige alarmismen.

Og jeg er enig i Administrators vurdering av at disse motpolene nærer hverandre, det minner til forveksling om dynamikken mellom den ytterste venstreside og den ytterste høyreside på 70-tallet.

Bebben

Quote from: Administrator on 30.07.2018, 20:54:42
Her feirer meteorologene historisk varmerekord

Må passe på at ingen meteorologer koser seg med varmt vær. 2 dager i skjærsilden for hver øl som nytes i varmen. Ekte meteorologer skal sitte i kjelleren. Regner med biskopen spretter champisen på neste kulderekord.

Ellers kudos til nord-norske meteorologer â?? I love you all!

Det minner meg litt om H. L. Menckens berømte definisjon av puritanisme (er klimaforskere skappuritanere?)

"Puritanism: The haunting fear that someone, somewhere, may be happy."
Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Telehiv

#9
Menckens perfide coining av puritanisme er kanskje også den best dekkende beskrivelse av tilstanden hos dagens bortskjemte og retningsforvirrede borgerbarn som kan leke venstreradikale på kafeene i oslofjordbotngryta (i trygg avstand fra ufjelge arbeidsfolk) så lenge de ikke får gjennomslag for å legge ned all verdiskaping som foreløpig holder dem velfødde og nedlatende overfor dem som med sitt daglige - dog sikkert miljø- og klimafiendtlige - arbeid betaler hele kalaset for disse slynglene.