Komiske ALIas Emeritus

Started by PetterT, 03.07.2018, 21:11:15

Previous topic - Next topic

PetterT

Komiske ALIas Emiritus må være en av de mest hyklerske personer jeg har opplevd.
Han ser ikke bjelken i sitt eget øye, men pÃ¥peker flisen i andres.  Forsøker Ã¥ mobbe Joanne Nova med utsagnet "klimaslufsa" for Ã¥ samle inn litt penger Ã¥ drive opplysningsvirksomhet for, mens klimahysterikerne har sugerør i statskassene i mange klimareligiøse land. Emeritus-tosken mener det i tillegg er umoralsk Ã¥ be om litt støtte, men overser "fakegate" og "climategate 1 & 2". Se:

BINBS Professor Slams The â??Ethically Questionable Persuasion Tacticsâ?? Of The â??Believersâ?? Who Market AGW
http://notrickszone.com/2018/07/02/oslo-professor-the-deceptive-tactics-used-by-agw-believers-mark-an-epic-marketing-failure/
In a new paper published in the Journal of Social Marketing, Dr. Erik L. Olson spotlights the â??Fakegateâ? scandal as a salient example of the unethical and deceptive practices used by those who promote dangerous anthropogenic global warming (AGW) â?? aâ??difficult-to-sellâ? cause. It is suggested that the ethically questionable tactics employed by AGW â??marketersâ? (i.e., falsely hyping â??the severity, immediacy and certainty of AGW threatsâ?) have failed and should be resisted.

Han var så dum at han røpet sin egen identitet i et innlegg, men likevel ville han ha innlegget slettet.
Man blir jo litt nysgjerrig pÃ¥ en slik kverulantisk mobber (som pÃ¥ Carbomontanus aka Kullberg) sÃ¥ jeg googlet vedkommende og det jeg fant var ikke særlig flatterende.  Fyren burde skjemmes, men har Ã¥penbart ikke skamvett.  Det er ett av kriteriene for Ã¥ være psykopat. Selv er jeg blitt fjerndiagnostisert av Emeritus for Ã¥ ha tourettes og blitt truet med Ã¥ bli spist.  NÃ¥ mener han at jeg er en idiot som har betalt $2500 for Ã¥ bli "Platinum Member" i JoNovas fond. 
Akk ja, - mot dumheten kjemper gudene forgjeves.
Det er tanken som teller :-)

Petter B

Bra med høy takhøyde.

Jeg trodde Geir Aaslid var den minst troverdige personen i klimadebatten. Men så dukker altså min navnebror opp og tar opp kampen

Emeritus

#2
Petter B; jada her er bra takhøyde, men ikke alle setter pris på den hvis de rammer dem selv, her er et av de mest hysteriske eksempler;

http://klimadebatt.com/forum/index.php?topic=284.msg2920#msg2920

Jeg ble beskyldt for å ha "truet" Petter T. når jeg benyttet uttrykket "å spise til frokost." Ja, jeg skulle endog politianmeldes.

PetterT

En dyktig advokat ville vite at å true med å spise noen faktisk er straffbart:
https://www.aftenposten.no/norge/i/kRVLk/Kannibalen-domt-til-ett-ars-fengsel
Et annet eksempel er en kar på sørlandet som ble dømt for å ha truet med å spise en politimann (finner ikke link i farta).

Poenget (som Emeritus ikke har kognitive evner til Ã¥ forstÃ¥) med Ã¥ pÃ¥tale utsagnet om Ã¥ bli spist er Ã¥ avsløre om Emeritus er seriøs eller ikke, og om man kan ta hans mange utspill alvorlig.  Det kan man altsÃ¥ ikke.

Vi som har googlet Emeritus, etter at idioten avslørte sin egen identitet, er blitt opplyst om at han umulig kan være noen dyktig advokat, men heller sterkt undermÃ¥ls. 

Hans taktikk er Ã¥ forsøke Ã¥ overkjøre motdebattanter med bøllete retorikk, ikke ulikt en annen undermÃ¥ls; Trump.  Men altsÃ¥, han er avslørt som en kverulant med tomme trusler.

Hans aktivitet her pÃ¥ dette ubetydelige forumet tyder pÃ¥ at han har fritidsproblemer pÃ¥ sene kveldstimer i alkoholrus.  FÃ¥ deg et liv, Emeritus.

Seriøse bidragsytere, som jeg har lært mye av, ser ut til Ã¥ ha trukket seg vekk etter Emeritus bøllete inntreden.  Det er synd. 
Det kan bli forumets død.  Det har Administrator et stort ansvar for.
Det er tanken som teller :-)

Emeritus

#4
Prøv for en gang skyld å argumenter om det som er tema. At du tok "å spise til frokost" så bokstavelig at du truet med politianmeldelse står for seg selv. Og det er altså ingen trussel hvis et normalt oppegående menneske forstår at utsagnet ikke er alvorlig ment, og ikke ta dette fra meg, les Høyesterettsdommer Matningsdals kommentar i Gyldendal rettsdata;

Quote
Ved Magnus Matningsdal. Noten er sist hovedrevidert 01.01.2018.

Hvorvidt trusselen objektivt sett er «egnet til å fremkalle alvorlig frykt», avgjøres ikke bare på grunnlag av trusselens innhold, «men i stor grad også på sammenhengen trusselen er fremsatt i», jf. Rt. 2008 s. 1350 avsnitt 12. Dette understrekes også i Rt. 2002 s. 1207. Om betydningen av dette for bevisførselen i tilfeller hvor trusselen gjelder tredjemann, vises det til Rt. 2008 s. 1350 avsnitt 13.

Fremsettes trusselen mot en tredjemann under behandling hos en psykiater eller psykolog, vil den bare unntaksvis være av en slik art at gjerningsbeskrivelsen i § 263 er oppfylt, jf. Rt. 2008 s. 1491 avsnitt 24.

Det kreves ikke at fornærmede faktisk har følt seg truet, jf. bl.a. Rt. 1981 s. 970. Avgjørende er om trusselen objektivt sett er egnet til å ha en slik virkning. Det er derfor heller ikke avgjørende om en modigere person ikke hadde blitt skremt, jf. Innst. O. VI (1889) s. 23.

Om vilkåret «alvorlig frykt» kan det vises til Rt. 1974 s. 205, Rt. 1989 s. 53, Rt. 1991 s. 919, Rt. 1992 s. 1122 og Rt. 1994 s. 1604.
     

Og hvis du "følte alvorlig frykt" etter mitt utsagn er det i så fall noe du må ta på egen kappe, verken jeg eller andre her på forumet kan ta hensyn til at en eller annen forumdeltager ikke forstår vanlig brukte norske uttrykk. Og til din orientering og veiledning; utrykket "å spise til frokost" er som Administrator allerede har påpekt så vanlig å benytte at ingen oppfatter dette uttrykket i bokstavelig forstand.

Dine siste innlegg er uten unntak et direkte angrep mot min person og yrkesutøvelse som jeg overhodet ikke har tenkt å kommentere - det er vel det du forsøker å få til - det har ingenting med debatten her på forumet å gjøre.

Og som jeg allerede har opplyst, jeg ble identifisert her på forumet mot min vilje, det var ingen andre enn din medløper Geir Aaslid som gjorde, men det er nå snart tre år siden og etter den tid har jeg vært anonym.

Og selv om du ikke er anonym her på forumet, har jeg ikke tenkt å verken google dine meritter som profesjonell yrkesutøver, eller begynne å kommentere de. Dette er åpenbart i strid med forumreglene, du får forsøke å ta ballen, ikke mannen. Og hvis du mener jeg skriver noe idiotisk om klima eller andre tema som blir drøftet på forumet, så kall meg idiot eller hva som helst annet knyttet til det temaet - der har du fritt spillerom for min del.

PetterT

Ha, ha  8)
Nå må jeg le igjen av vår lokale komiske Ali.
Sitat hyklerske Emeritus:
Quotedu får forsøke å ta ballen, ikke mannen.
Er det noen som fra første stund siden inntreden i klimadebatten har forsøkt Ã¥ ta mannen (klimarealister) i stedet for ballen sÃ¥ er det Emeritus. 
Hvorfor i all verden skulle Emeritus opprette en tråd om meg her på "Aktører og hendelser" om ikke det var for å "ta" meg?
Jeg bare svarer med samme mynt.

Emeritus begynte med beskyldninger om at vi klimarealister er noen konspirasjonsteoretikere på klimarealistene.com.
Men, hvem trenger konspirasjonsteori når man har klimaalarmister som
James Hansen, klimaaktivist, arrestert flere ganger for å ha forstyrret ro og orden, og som rigget sitt beryktede klimamøte i 1988:
Senator Tim Wirth vs James Hansen: At Least One of Them is a Liarâ?¦
https://climatechangedispatch.com/senator-tim-wirth-vs-james-hansen-at-least-one-of-them-is-a-liar/
Boiling Oceans and Burning Reputations with James Hansen
https://wattsupwiththat.com/2012/03/14/boiling-oceans-and-burning-reputations-with-james-hansen/
eller
â??Global warmingâ?? is not about the science â?? UN Admits: â??Climate change policy is about how we redistribute the worldâ??s wealthâ?? 
http://www.climatedepot.com/2017/05/24/global-warming-is-not-about-the-science-un-admits-climate-change-policy-is-about-how-we-redistribute-the-worlds-wealth/
+ Climategate 1&2, + Peter Gleick fakegate +++


Det er tanken som teller :-)

Petter B

NÃ¥ skal jeg bare si at om du ikke vet at "Ã¥ spise noen til frokost" er et uttrykk for at man er en annen overlegen beviser akkurat det.

Emeritus

#7
QuoteEr det noen som fra første stund siden inntreden i klimadebatten har forsøkt Ã¥ ta mannen (klimarealister) i stedet for ballen sÃ¥ er det Emeritus. 

Hvorfor i all verden skulle Emeritus opprette en tråd om meg her på "Aktører og hendelser" om ikke det var for å "ta" meg?
Jeg bare svarer med samme mynt.   

Jeg tar Klimarealister generelt fordi KR er det forum i Norge som sprer mest feilinformasjon og som konsekvent bryter de regler de selv stiller opp for andre. Dette gjelder alt fra å bløffe åpenlyst til å kreve ytringsfrihet alle andre steder enn det de praktiserer på sitt eget organ.

Dette er gjennomgående en saklig og korrekt kritikk. Du kan være uenig i "riktigheten" men ikke i sakligheten. Jeg tar ikke Klimarealister for noe annet enn det det uttrykker om ulike spørsmål av klimatologisk, politisk eller annen karakter. I tillegg påpeker jeg åpenbare fakta som at Ellestad er inkompetent, noe jeg begrunner, at Aaslid er gjennomgående uredelig, noe jeg også dokumenterer, og at Humlum et al. står bak den største bommen "evah!" hva angår å spå om fremtidig temperaturutvikling.

Og at Klimarealistene er konspirasjonsteoretikere er overhodet ikke noe å diskutere. Det er aldeles åpenbart for de som (1) vet hva en konspirasjonsteori er, og (2) kan å lese. Dere har bl.a. en generell oppfatning av at omtrent all klimavitenskap og alle klimadata fra NOAA, GISS/NASA, CRU osv. er manipulert med vitende og vilje i den hensikt å skape en alternativ verdensregjering eller hva i helvete dere ellers tror. Dette er ikke bare en KONSPIRASJONSTEORI, men en konspirasjonsteori grensende langt inn mot det patologiske. Og dette er påstander som jeg begrunner, dokumenterer og dekker med holdbare argumenterer som du aldri er i stand å svare på, annet med løsrevne personangrep.

Og du svarer overhodet ikke med samme mynt. Jeg har en rekke ganger forsøkt å få deg til å droppe disse ensidige personangrepene som utelukkende er personangrep revet løs fra den aktuelle diskusjon og som til alt overmål direkte angriper mitt yrke og virke. Ett av disse forsøk har jeg nettop gjengitt og lyder slik;

http://klimadebatt.com/forum/index.php?topic=400.15

QuotePetterT, jeg har gjort gjentatte forsøk på å bli venn med deg. Jeg har i mange tilfeller unnlatt å kommentere ditt stadige tyt om at jeg er advokat og derfor pr. definisjon omgår "sannheita," som jo i alle sammenhenger er et temmelig stygt personangrep, og det blir ikke bedre om du bruker det latinske "ad hominem."

At du ikke kan kommentere noe som helst av mine klimainnlegg, uten å kombinere dette med de rene personangrep, eller stille spørsmål med mine motiver, gir jeg av og til blaffen i, men blir i andre sammenhenger irritert over. Derfor tillater jeg meg hvilken som helst fornærmelse mot deg personlig så lenge du holder på med dette, jeg har gjentatte ganger sluttet med angrep på deg, men du fortsetter. Be my guest, hvis du vil fortsette denne linjen skal jeg spise deg til frokost, muligens med litt Worcestershire sauce til. Og jeg har så vidt påbegynt på mitt repertoar av ad hominem varianter av deg, hvis det er den gaten du vil inn i.

SÃ¥ slutt med dette, at jeg omtaler seriesjaraltanen Tony Heller i negative ordelag, har ingenting med din person Ã¥ gjøre, like lite som du omtaler Mann som kliamfjott, eller fraudster, eller "The Criminals in NASA," som er ett av Tony Hellers yndlingsuttrykk. Hvis du ønsker Ã¥ omtale Heller i positive vendinger er det din rett, at jeg omtaler han som en tulling, er min rett. Men du er ikke i posisjon til Ã¥ bli personlig fornærmet fordi jeg benytter samme negative betegnelser pÃ¥ de ulike klimaaktører som deg.   

Og dette skjedde kort tid etter at Geir Aaslid og du avslørte min identitet bl.a. her på forumet, noe som ble slått ned på av administrator for tre år siden, og der du nettopp er tatt med buksene nede for et nytt forsøk på det samme.

Samme innlegg illustrerer for øvrig det kognitive nivå du befinner deg på;

QuoteBe my guest, hvis du vil fortsette denne linjen skal jeg spise deg til frokost, muligens med litt Worcestershire sauce til. Og jeg har sÃ¥ vidt pÃ¥begynt pÃ¥ mitt repertoar av ad hominem varianter av deg, hvis det er den gaten du vil inn i.   

Hvordan i helvete kan jeg sÃ¥ vidt ha begynt pÃ¥  "mitt repertoar av ad hominem varianter av deg," hvis jeg bokstavelig talt skulle spise deg til frokost neste morgen?

Be my guest.   

   

PetterT

Sitat Emeritus:
QuotePetterT, jeg har gjort gjentatte forsøk på å bli venn med deg.
Hva skal med fiender når man har slike "venner".

Konspirasjonstvangstankene i Emeritus forvirrede hode bør han gÃ¥ til psykiater med for Ã¥ bli medisinert for, men med 1500 milliarder USD sløst pÃ¥ klimahysteri hvert Ã¥r (!) innen klimabusiness (som ikke skaper noe av verdi, men som bare er en samfunnsbyrde) er det mange sammenfallende interesser uten at det nødvendigvis er noen sentralstyrt konspirasjon: klimaaktivister, politikere, klimabyrÃ¥krater, klima"forskere", journalister, mer eller mindre smarte opportunistiske businessfolk (med Jens Ultveit Moe som en av de mindre smarte), FN IPCC, IMF, Verdensbanken, mmm.  Det er oss skatte- og avgiftsbetalere og spesielt de aller fattigste som mÃ¥ lide for klimahysteriet.

Aaslid røpet ikke Emeritus identitet HER pÃ¥ forumet.  Det gjorde Emeritus selv pÃ¥ innlegg som han nÃ¥ har sørget for ble slettet, slik at bevisene for det nÃ¥ er borte.
Det er tanken som teller :-)

Emeritus

Da har jeg bare ett spørsmål.

Hva er det har Theresa May og Angela Merkel, begge trygt lokalisert i den konservative leir, sammen med stort sett resten av verdens oppegående politikere ikke forstått, som Klimarealistene har forstått.

Det er det store spørsmålet dere aldri greier å svare på.

PetterT

Tja, hvorfor har vi mennesker de meninger vi har?
Jeg tror svaret ligger i psykologi, verdens minst eksakte vitenskap, men noen psykologiske observasjoner virker fornuftige, og å stemme med virkeligheten.

Hvorfor ikke ta med andre politikere på listen, Emeritus?
MÃ¥nelandings-Jens, Erna, Thatcher (inntil hun endret mening (som meg selv, Tony Heller +++)), Obama +++++
De bare henviser til den politiske organisasjonen UN IPCC, som er sterkt påvirket av klimaaktivister (ref. journalist og forfatter Donna Laframboises bok om IPCC).
Når kunnskapsløse og opportunistiske politikere bruker klimaaktivister som rådgivere, så gir svaret seg selv.
F.eks. på siste Arendalsuke overlot en Høyre-representant til en Bellona-aktivist å svare på vanskelige spørsmål fra klimarealister.

Noe av forklaringen har finner man her:
Klimaalarmismen forklart som gruppetenkning
https://resett.no/2018/03/19/klimaalarmismen-forklart-som-gruppetenkning/
Det er tanken som teller :-)

Petter B

Spørsmålet var hva de ikke har forstått, ikke hvorfor

PetterT

Hva de ikke vil forstå er beskrevet i heftet
NATUREN STYRER KLIMA
Heftet kan kjøpes her:
http://klimarealistene.com/klimabutikken.html
eller les her:
Climate change reconsidered II
http://climatechangereconsidered.org/
Det er tanken som teller :-)

Petter B

Det var rart. Forfatterne av kildene du nevner har jo null kredibilitet blant noen oppegÃ¥ende tenkende mennesker.  Men om du er pÃ¥ det nivÃ¥et fÃ¥r du bare være der

PetterT

Troverdighet er en subjektiv oppfatning.
Jeg f.eks. er skeptisk til argumenter fra folk som tjener penger pÃ¥ sin argumentasjon (snake oil salesmen).  Mange av disse er ikke troverdige, avslørt i climategate I & II, Fakegate, M. Mann fake hockeystick, James Hansen rigged hearing 1988+++
Klimarealister/skeptikere har så godt som null, nix, nada økonomisk interesse av å avsløre klimajukset. De er bare interessert i å få frem sannheten om hockeystick-graph, failed models etc.
Her er mer som avslører uriktig "vitenskap":

Bakvendt-�vitenskapen� om CO2 og klima
https://resett.no/2018/06/11/bakvendt-vitenskapen-om-co2-og-klima/

Her blir klimahysterikerne avslørt av sine egne ord og påstander i filmen
Climate Hustle
https://www.climatehustle.org/

Utallige andre kilder kan finnes, f.eks. Greenpeace co-founder dr. Patrick Moore
https://www.epw.senate.gov/public/_cache/files/415b9cde-e664-4628-8fb5-ae3951197d03/22514hearingwitnesstestimonymoore.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=LRhkKjquWZw
Det er tanken som teller :-)