Dagens korte #7

Started by Bebben, 10.06.2018, 15:15:04

Previous topic - Next topic

Bebben

Det tok britiske myndigheter opptil flere tiår bare så mye som å begynne å etterforske og rettsforfølge ringene av voldtektsforbrytere og barnemisbrukere som har operert og antakelig fortsetter å operere i engelske byer i industriell skala, med tusenvis om ikke titusenvis av ofre ned i 11-årsalderen.

Tommy Robinson klarte de derimot å arrestere, dømme og fengsle i løpet av minutter, så ingen kan påstå at britiske myndigheter er ineffektive når det gjelder å sørge for lov og orden.

NÃ¥r de bare vil.

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Telehiv

Det er makta som rår, sa mannen, han flådde katta.

Bebben

"Vredens gnag" hadde forleden det som formodentlig er tenkt som en satirisk tekst om Tommy Robinson og protestene mot fengslingen av ham.

Det heter blant annet at

QuoteRobinson var først mest kjent for å bryte loven, men ble senere mer kjent for å bryte loven for å advare om at muslimer bryter loven.

Huff ja, sånt må man jo ikke gjøre. Tenk å filme på gaten og lese opp tiltalen som sto i avisen, når det er strengt forbudt. Slik kan vi ikke ha det, og jeg skammer meg over den fartsboten jeg fikk i 2005, da jeg ikke dopet ned, gruppevoldtok og mishandlet noen 11-åringer.

Satire er enkelt når man har rett, men en betydeligere større utfordring når man har feil eller tilsynelatende befinner seg i en tilstand av permanent, ideologisk betinget neddoping. I slike tilfeller risikerer man at det er en selv som fremstår som rimelig enkel.

Jeg anbefaler i stedet å lese Douglas Murrays kommentar til fengslingen av Tommy Robinson.

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)