Trine i åkeren: Ny gatekunstner har slått til i Bergen

Started by Telehiv, 23.05.2018, 08:55:34

Previous topic - Next topic

Telehiv

Det er ikke samme kunstner som nylig laget det mye omtalte Sylvi-bildet, men dette nye av åkerriksa henger på samme sted:



Det kom i natt, men ansiktet er allerede skrapet bort.
Kanskje ikke så rart; Trine Skei Grande er i dag (onsdag) i Bergen der hun blant annet skal delta under åpningsseremonien for Festspillene i Bergen og overvære verdenspremieren på Jon Fosses teaterstykke «Andvake». Hadde jo vært gøy om en del av teateropplevelsen ble en innlagt tur til hjørnet av Fosswinckels gate i pausen? Det er jo bare rett opp bakken fra Grieghallen.

Jeg syns det er morsomt med disse gatekunstnerne, vårt land har godt av å bli litt mer rampete mot makten - særlig når det er snakk om solide dobbeltmoralister i tillegg. Gi oss mer - jeg spanderer popcornet!

Telehiv

Slik ble det fort forsøkt "anonymisert" ved å skrape vekk Trines ansikt. Men nytter det, da?


Bebben

Fatekunstnere er åpenbart av en mer velvillig sort enn karikaturtegnere. Jeg mener, først Sylvi Listhaug med "bryster som rådyrkalver", og nå Trine Skei Grandes skikkelse med rikelig med dør til overs.
Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Telehiv

Quote from: Bebben on 24.05.2018, 22:36:08
Fatekunstnere er åpenbart av en mer velvillig sort enn karikaturtegnere. Jeg mener, først Sylvi Listhaug med "bryster som rådyrkalver", og nå Trine Skei Grandes skikkelse med rikelig med dør til overs.

Ad "fatekunstnere": Jeg vil anta at du ved en inkurie her mente "gatekunstnere". Men: Den tidligere ukjente anglosismen "fatekunstner" du (trolig utilsiktet) har konstruert her er imidlertid interessant ved å tilby dobbeltbetydningen "gatekunstner som lager bilde av en personlig skjebne".
Evt. utilsiktethet bør imidlertid ikke hindre deg fra å kreve at du er opphavsmann til begrepet fra nå og til evigheten.