Er Rødt blitt det eneste fornuftige partiet på Stortinget?

Started by translator, 21.03.2022, 23:53:26

Previous topic - Next topic

translator

Jeg trodde aldri jeg skulle skrive at jeg er glad for at partiet Rødt kom inn med en større gruppe på Stortinget! La meg legge til at jeg hadde tidligere RV-leder Jørn Magdahl som norsklærer da jeg gikk på gymnaset (og det var ingen søndagsskole!), men etter å ha sett dagens utgave av Dagsnytt 18 så har jeg endret mening. Temaet var at Høyres Nicolay Astrup angriper regjeringen for å nøle med å få i gang igjen vindkraft på land. Arbeiderpartiets representant var ikke stort bedre. Etter at disse to har hatt en intetsigende krangel, blir etter 43 minutter Rødts representant Sofie Marhaug introdusert. Hun viser seg å være den eneste av de tre politikerne i studio som har noe fornuftig å komme med. Hun vil ikke vil ha vindkraft verken på land eller til havs, og heller ingen elektrifisering av sokkelen eller bitcoin-sentraler. Og hun argumenterer godt for det og legger ingenting imellom, slik som de andre to. Arbeiderpartiets kvinne i studio har verken argumenter eller folkeskikk, og avbryter konstant. En pinlig dårlig opptreden både fra Arbeiderpartiet og Høyre. Ikke rart at Rødt stiger på meningsmålingene (i motsetning til Demokratene og PDK har de også støtte i Journalistisk Venstreparti).

https://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/202203/NNFA56032122/avspiller
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund