Är Corona den nya klimatfrågan?

Started by translator, 18.04.2020, 15:30:34

Previous topic - Next topic

ConTrari1

Er det dette man kaller Karma? En rabiat lege som skjeller ut ikke-vaksinerte:

Over the summer Dr. Sohrab Lutchmedial attacked "selfish" people who choose not to take the Covid jab.

"For those that won't get the shot for selfish reasons – whatever – I won't cry at their funeral" Dr. Lutchmedial said in a July 2021 tweet.


The doctor unexpectedly died on November 8 – just two weeks after getting his 3rd jab on October 24.

Ikke ble han gammel heller, bare 52 år. Naturligvis HELT tilfeldig.


https://www.thegatewaypundit.com/2021/11/cardiologist-said-wont-cry-funeral-selfish-unvaccinated-people-suddenly-dies-sleep-2-weeks-3rd-covid-jab/

Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

translator

Godt å ha deg tilbake ConTrari1. Alltid saklig og orientert  :)

Slik er det blitt i Litauen:

Litauen er Europas strengeste Covid Pass-regime. Det er uke 8. Det er ingen slutt planlagt. Og det blir strengere. Uten pass kan min kone og jeg bare gå inn i små butikker som hovedsakelig selger mat, apotek, optikk eller gårds-/dyrevarer. Vi er forbudt alle andre steder.

Størrelsen på politirazziaene er svimlende. En dag i forrige uke raidet 200 offiserer i sivilklær butikker og kjøpesentre. Det er 2,5 % av alle offiserer i landet. De gjennomførte overraskelsesundersøkelser på 11 700 mennesker. Det er 0,4 % av hele befolkningen. På en dag.

Forestill deg: Du er i et supermarked og skyver vognen din gjennom en midtgang. En person i vanlige klær stopper deg plutselig og krever å se ditt Covid Pass og ID. Hvis noe ikke er i orden, blir du kastet ut og risikerer en bot på opptil 5000 euro og fengsel på opptil seks år.


https://steigan.no/2021/11/litauen-et-koronahelvete/
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

ConTrari1

Takk for det, translator :-)

Nå i ettertankens tid etter Ullevål-nedturen (24.500 mennesker tett sammen uten maske, når kommer det store utbruddet i Oslo?), kan vi vie oss litt til andre nyheter, som denne:

Med HJERTELIG hilsen fra Pfizer;

Taiwan utsetter injisering med andre Pfizer dose for barn og ungdom mellom 11 og 19, på grunn av det vi hører stadig mer om; fare for hjertemuskel og hjertepose-betennelse etter stikket. Slike skader kan behandles, men ødelagt vev ved hjertet blir ikke bygget opp igjen, det er livsvarig skade.

Et panel av eksperter kom på onsdag med beslutningen om å slutte å gi vaksine nummer to til tenåringer. De avventer videre analyser ifølge sjefen for landets Central Epidemic Command Center (CEDD), Chen Shih-chung.

Helsemyndighetene har valgt å utsette en andre dose til disse på grunn av bekymringer om en økt risiko for myocarditis (betennelse i hjertemuskelen), og pericarditis (betennelse i hjerteposen).


Vi får se hva de lander på. Se ikke bort fra massivt press fra Big Pharma, på den annen side trenger Taiwan sårt hvert eneste oppvoksende menneske, i den konstante trusselen de befinner seg i.

https://derimot.no/taiwan-utsetter-2-pfizer-dose-for-yngre-faren-for-hjertebetennelse-er-begrunnelsen/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Det er godt å se Hans Petter Graver på banen igjen.

Steigan skriver:
«Fremtiden mange fryktet for et år siden er her alt. Under ett år tok det å transformere Norge fra en demokratisk rettsstat til en dobbeltstat der rettsstaten er underordnet smittevernstaten.» Dette skrev professor Hans Petter Graver i en uhyre viktig kronikk i Morgenbladet i april 2021.

Det har gått fra ille til verre. Graver skriver i et nytt innlegg i Morgenbladet:

Situasjonen nå er annerledes enn i vår, skriver Graver.
Samfunnet er åpent, og myndighetene vil bruke koronasertifikatet for å for å unngå nedstengning, avstandskrav og antallsbegrensninger. Det er stor forskjell på å måtte vente på å være del av en åpning av samfunnet og det å være den som blir utsatt for smittevernrestriksjoner for at andre skal få slippe.

I stortingsproposisjonen (Prop. L s. 62-63) var en viktig del av begrunnelsen at «regjeringen skal ha kontroll over hvor omfattende bruk av koronasertifikatet skal være, og sikre at sertifikatet kun brukes til å gi lettelser og ikke innføre nye restriksjoner», skriver Graver.

Men allerede uka etter at loven var vedtatt av Stortinget, brøt Helse- og omsorgsdepartementet med denne forutsetninga, og ga kommunene hjemmel til å innføre koronasertifikat. Med de tiltakene som regjeringa varslet 12. november bryter den med denne forutsetninga på nytt.


Regjeringa følger heller ikke vanlig prosedyre for lovbehandling: Koronapass gjeninnføres nå som et dekret, uten noen form for offentlig høringsrunde.


Det er som frosken i en langsomt oppvarmende kjele, først når det er for sent, aner den faren. "Tåler du den, så tåler du denne også."

Er det ikke underlig at en helt ny regjering ikke har noen ny tilnærming til Corona-"krisen"? Graver setter ord på det mange mistenker:

Til tross for regjeringsskiftet er politikken den samme. Dette tyder på at det ikke er politikerne som utformer politikken. I lys av dette er det betenkelig at Stortinget i løpet av pandemien ikke har styrket sin kontroll, men aktivt svekket den.


På et eller annet tidspunkt må man begynne å grave i båndene mellom norske helsemyndigheter, regjeringen og Big Pharma. Alene det faktum at Solberg & co har bidratt med så mange  milliarder til Bill Gates og hans mangslungne virksomhet, er grunn til å kreve en undersøkelse. Det er heller ikke noe nytt at norske leger har et noe vel intimt forhold til legemiddelindustrien.

https://steigan.no/2021/11/hans-petter-graver-smittevernstaten-2-0-det-handler-om-demokratiet/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Ok, i den evige flommen av informasjon om Corona-saken kan det gå inflasjon i info-strømmen. Men denne artikkelen  -nok en gang hos Steigan- er det beste jeg har lest på meget lang tid, og legg merke til nok engang hvor mye som er sammenfallende med klimasaken.

Dette er et intervju med en talsperson for Foreningen Lov og Helse. Hvert avsnitt er så godt skrevet og så viktig at det ikke nytter åt rekke ut høydepunkter, så les alt og forstå mer (selv om mange her nok har forstått det allerede):

https://steigan.no/2021/11/hva-mener-foreningen-lov-og-helse/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

#575
Quote from: ConTrari1 on 16.11.2021, 14:20:52
Ok, i den evige flommen av informasjon om Corona-saken kan det gå inflasjon i info-strømmen. Men denne artikkelen  -nok en gang hos Steigan- er det beste jeg har lest på meget lang tid, og legg merke til nok engang hvor mye som er sammenfallende med klimasaken.

Dette er et intervju med en talsperson for Foreningen Lov og Helse. Hvert avsnitt er så godt skrevet og så viktig at det ikke nytter åt rekke ut høydepunkter, så les alt og forstå mer (selv om mange her nok har forstått det allerede):

https://steigan.no/2021/11/hva-mener-foreningen-lov-og-helse/

Dette er svært interessant lesning, tydeligvis basert på kunnskaper hos profesjonelle fagfolk innen helse, jus og politi og ikke de vanlige følelsesstyrte/religiøse/virkelighetsfjerne anklagene vi ofte ser hos typiske "systemkritikere".
Derfor veldig bra at ConTrari1 legger ut linken til denne gruppen, så folk kan lese og tenke selv.

PS: Jeg leste også den lange artikkelen om vaksine-bivirkninger som foreningen lenker til på hjemmesiden. Det er ikke lite bekymringsverdig grums som virvles opp der, ta dere tid å lese den:
 
https://lovoghelse.no/2021/11/02/bivirkningstallene-for-covid-vaksinene/


Ex-administrator

Bare legger denne her, til alle som mener at vaksinen er meningsløs.


translator

#577
Quote from: Administrator on 16.11.2021, 18:38:20
Bare legger denne her, til alle som mener at vaksinen er meningsløs.



Hva betyr "Vaksinerte" og "Uvaksinerte" i denne statistikken, Administrator? Kan du gi en PRESIS definisjon?

https://www.document.no/2021/11/16/doctv-live-hva-er-det-egentlig-fhi-prover-a-si/
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

translator

Quote from: translator on 17.11.2021, 16:13:03
https://www.document.no/2021/11/16/doctv-live-hva-er-det-egentlig-fhi-prover-a-si/

I kommentarfeltet til denne linken skriver Ola Mikalsen:

QuoteIkke vaksinert intensiv sykepleier fra Trondheim her. Jeg skal på nattvakt i morgen og er pålagt å bruke munnbind for å beskytte sårbare pasienter mot smitte. De vaksinerte slipper å bruke munnbind. Av hele staben på 120 stk er vi bare fire som ikke har tatt vaksinen. Etter at noen av oss ikke vaksinerte har diskutert litt, har vi kommet frem til at vi skal holde ut så lenge vi kan, men om vi bryter sammen vil vi allikevel ikke ta vaksinen, da får vi finne på noe annet. Den holdningen vil koste oss noe, men vi beholder livet og helsa. Jeg er glad for at document tar debatten rundt kommunikasjonen fra helsemyndighetene, det har jeg gjort ovenfor egen arbeidsgiver gjennom nærmeste leder og påpekt at fullvaksinerte ligger i mageleie med en tube i kjeften på lik linje med ikke vaksinerte. Til svar fikk jeg at beslutningen vat tatt av direktøren med ansatte representanter til stede i forståelse. Greit nok det sa jeg, men når du slenger på meg jødestjerna, skal du ha en faglig begrunnelse basert på forskning. Den har jeg ikke mottatt ennå, fordi den eksisterer ikke. Vi er derfor nå "untermench" og en trussel mot flertallet.

Jeg vil allikevel holde fokus på ballen her, da jeg er klar over hva som er i ferd med å skje. For enhver som bruker sunn fornuft, er det nå klart at de vaksinerte ikke eliminerer viruset. Denne muligheten er kanskje for alltid tapt for de vaksinerte da de har en ervervet respons som vil gå først. Det medfødte immunforsvaret er tregt og vil reagere seinere, noe som gjør det sårbart for en høy viral last. Skulle det bli videre satt på vent fordi det går som nummer to, blir den virale lasta for stor, viruset kommer ned i nedre luftveier og spike proteinet starter nå skadeverket. Karveggen skades og blodplater aktiveres. Pasienten har en høy D dimer, mikro klotting er i gang og det må kjøres opptil 100% oksygen på optiflow eller respiratoren. Stillingskrig, steroider for å dempe inflammasjon i noen uker. Dose nummer tre osv vil selvfølgelig ikke hjelpe her, da viruset allerede har mutert forbi vaksine antistoffet, og nå kan du bare spyle vaksine antistoffet ned i dass. Vaksinen er dømt til å være på etterskudd for alltid, og var aldri noen medisinsk løsning. For de ikke vaksinerte er realiteten noe annerledes. De vil være immune i inntil to mnd mot varianten de er smittet av, men ikke mot andre varianter i den perioden, fordi de har en ervervet respons som går på gjenkjenning av en del av viruset. Jeg mistenker at landslagskeeper Rune Jarstein fikk covid på denne måten. Hadde han unngått smitte i to måneders perioden av variant nummer to, ville han utviklet minne om hele viruset og bli immun i tiår mot alle Corona virus gjennom t celle minne.

Spike protein. Vaksinen er en kode for omprogrammering av cellas produksjon i skulder muskelen. Med hjelp av Messenger RNA, eller en vektor (f eks annet virus) vil kroppen nå produsere spike proteinet. Deretter vil kroppen produsere et antistoff som eksisterer for å ødelegge spike der det måtte opptre. I organ som hjertet, vil spike proteinet "dokke" i ACE2 reseptorer, iallfall i noen tilfeller, særlig yngre menn. Når det skjer kommer det nyutviklede antistoffet og fortærer hele cella spike proteinet har okkupert. Ergo slåes ledning banen i hjertet rett av uten forvarsel. Christian Eriksen? Dette pågår nå antakelig i andre organ der det kan ta lang tid, flere år, før de irreversible skadene avdekkes, nå kamuflert som autoimmun sykdom alla leddgikt. Det er mulig kroppen overlever to vaksinadjonsrunder, men da da det er betydelig lekkasje av både koden og spike proteinet, tviler jeg på at dose tre er forenlig med liv over tid.

Jeg velger å holde ut, over tid vil realiteten langsomt synke inn. De vaksinerte har behov for omsorg i den perioden og må ha tid på å forberede seg på å dø. Da er ikke hva var det jeg sa mentaliteten som skal styre oss.
Da jeg jobbet i psykiatrien lærte jeg å ikke argumentere med psykotiske mennesker. Som en hjelpepleier med lang fartstid fra Reitgjerdet, det var et slagsmål før frokost og fire fem etterpå. Når du selv blir truet, forandrer du perspektiv.
Mvh Ola Mikalsen, ikke vaksinert intensiv sykepleier ved St. Olavs hospital i Trondheim.

Jeg er ikke redd lenger.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Okular

"Statistician to the Stars!", William M. Briggs, kaster et sedvanlig sobert (og deilig småsarkastisk) blikk på det særegne fenomenet hvor myndigheter (patrisiere) serverer 'info' til plebeiene om saker de førstnevnte mener sistnevnte bør bry (les: bekymre) seg om, gjennom bruk av 'kreativ' statistisk kommunikasjon (klima er jo her et eksellent eksempel som godeste Briggs tidligere har fokusert sin spesielle kompetanse mot). Under siterer jeg, i sin helhet, et segment fra hans siste bloggpost, hvis innhold synes temmelig relevant for det man nå også diskuterer her til lands:

QuoteUK POOR VAX EFFICACY

The UK puts out a weekly report on vax status, though it recently dropped reporting rates by age group because, we presume, the vax wasn't looking too good (by "the" vax, I mean the ones authorized in the UK).

However, we can still figure them on our own, to rough approximation.

Here's how it works for one age group. According to Table 5b in the week 45 report, 1833 vaxxed croaked within 60 days of positive coroandoom test, and 185 unvaxxed.

They don't publish the exact number, but do have a figure (4), from which it looks like 94% or so of 70-80, and more of 80+ have had at least one shot.

One estimate of population 80+ is 3.2 million.

That makes the rate of doom "linked" deaths as 1833 / (0.94 * x) = 0.00061 for the vaxxed, and 185 / (0.06 * x) = 0.00096 for the unvaxxed, an absolute improvement of 0.00035.

Nothing to lockdown about.

But we can make it sound better by giving it in relative terms. That's

     1 – [1833/(0.94 * x)] / [185/(0.06 * x)] = 0.37.

You will have noticed 10 times as many vaxxed as unvaxxed are dying, because of low vax efficacy and large numbers of vaxxed.

That 37% relative efficacy is no great shakes, that. Certainly nothing near the 80%+ they boast of against death (in Fig. 3).

Why the difference? Age. That Fig. 3 shows all from 16 and up. Which is cheating when we know the young suffer so little.

Let's do 0-18. Only 1 vaxxed died and 9 unvaxxed. Now only 58% of 16-18 had a shot, about 29% 12-16, and almost none 0-12. We know from lots of other evidence these must have been sick kids, and were likely older, though they don't tell us. So we don't know what vax rate to use; likely closer to 58% than 29%, but that's just a guess. Call it 50%.

How many kids 0-18? One source says x = 14.3 million.

Thus 1 / (0.5 * x) = 0.00000063 for the vaxxed dead, and 0.0000056 for the unvaxxed. An absolute savings of 0.000005. Put that on a stamp and lick it.

However, since we're feeling frisky, we can do the relative risk reduction (same way as above) which is 89%.

Alert the propaganda machine! Let them know the vax efficacy is 89%!

Makes you sick, doesn't it.

At any rate, there is nothing in any of this data that recommends vaxxing all, let alone mandating it. Since more kids died, it makes sense (as we have always said) to vax the sick kids and hope for the best. But it makes no sense to vax all kids and hope for a 0.000005 reduction and not expect to pay any costs in vax injuries—including death. Which is just as "rare" as doom deaths for this cohort.

Ex-administrator

Quote from: translator on 17.11.2021, 16:13:03
Quote from: Administrator on 16.11.2021, 18:38:20
Bare legger denne her, til alle som mener at vaksinen er meningsløs.



Hva betyr "Vaksinerte" og "Uvaksinerte" i denne statistikken, Administrator? Kan du gi en PRESIS definisjon?

https://www.document.no/2021/11/16/doctv-live-hva-er-det-egentlig-fhi-prover-a-si/

Du kan jo gjøre det du, jeg orker ikke å se en video på 52 minutter for å finne ut hva du mener.

translator

Quote from: Administrator on 17.11.2021, 23:13:52
Quote from: translator on 17.11.2021, 16:13:03
Quote from: Administrator on 16.11.2021, 18:38:20
Bare legger denne her, til alle som mener at vaksinen er meningsløs.



Hva betyr "Vaksinerte" og "Uvaksinerte" i denne statistikken, Administrator? Kan du gi en PRESIS definisjon?

https://www.document.no/2021/11/16/doctv-live-hva-er-det-egentlig-fhi-prover-a-si/

Du kan jo gjøre det du, jeg orker ikke å se en video på 52 minutter for å finne ut hva du mener.

Men det er du som har lagt frem statistikken uten å forklare hvorfor du mener den er viktig. De første 20 minuttene av videoen diskuteres eksakt disse dataene. Hvorfor oppgir FHI ikke faktiske tall på vaksinerte/uvaksinerte (hva det nå måtte bety) istedenfor forholdstall som bidrar mer til å forvirre enn å opplyse?
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Ex-administrator

Jeg legger ut dokumentasjon fra FHI, og det kreves forklaring, men å legge ut en link til en video på 52 minutter uten forklaring er greit?

Uansett, her er innlegget fra FHI: https://www.facebook.com/folkehelseinstituttet.no/posts/4676641839069794
QuoteEr du i tvil om du ønsker å ta koronavaksine eller ikke? Tenker du at overskrifter i media som «Flere fullvaksinerte enn uvaksinerte innlagt på sykehus» og «Stadig flere fullvaksinerte blir smittet», er bevis på at vaksinene ikke fungerer slik de skal? 
Ta i så fall også dette med i vurderingen: 
Vi vet at ikke alle vaksinerte oppnår full beskyttelse. Det betyr at etter hvert som en større andel av den voksne befolkningen er vaksinert, vil naturlig nok også en større andel av de som smittes være vaksinerte. Noe annet er uunngåelig, all den tid vi ikke har vaksiner som beskytter oss 100 prosent mot smitte.
Tallene levner imidlertid ingen tvil.
De vaksinerte:
👉 Smittes sjeldnere
👉 Legges sjeldnere inn på sykehus
👉 Trenger sjeldnere intensiv- og respiratorbehandling
👉 Skrives raskere ut fra sykehus hvis de først havner der
👉 Har lavere risiko for alvorlig sykdom og død som følge av covid-19
👉 Smitter sjeldnere videre 
... enn de uvaksinerte. Dette ser vi ikke bare i Norge – tall fra flere andre land viser det samme.

De oppgir følgende kilder:
https://www.fhi.no/publ/2020/koronavirus-ukerapporter/?fbclid=IwAR0X9elK1zblLPEW-y24DXs8dIIEiwbcHDQZvohhoXHUNH8WyghY5b563Zg
https://www.fhi.no/nyheter/2021/kortere-liggetid-i-sykehus-for-fullvaksinerte/?fbclid=IwAR0dIllPQ1AAbd01tkLKjlPpdw6zIQWbpUkUNnQBtDCM-MsaICWpHGp1X5c
https://www.fhi.no/nyheter/2021/vaksinerte-har-lav-risiko-for-alvorlig-sykdom-med-delta-varianten/?fbclid=IwAR3RGcavIM8TRhr7iEYRqP5msVLJcOBN9uEK3_IDm5mPPSu6wXTqgTNp47A
https://www.fhi.no/nyheter/2021/koronavaksine-selv-om-ikke-alle-far-full-beskyttelse-er-det-viktig-at-mange/?fbclid=IwAR1rzaKLdiNi0rVG0zJs0D5PdmniO5Ol5ApL4guMlo69vLxKta8Qo7ycfH4

Er det noe som er uklart her? Jeg finner ingenting som er uklart. De svarer på spørsmål i kommentarfeltet også.

Hvis dette innlegget ses opp mot gjeldende definisjoner, er det i det hele tatt veldig lite å lure på. Det er angrep på FHI i denne saken som krever overbevisende dokumentasjon. Fant ikke noe slikt i de 6 første minuttene på den videoen.

ConTrari1

#583
Medi-apartheid innføres nå i Norge, først ute er Tromsø, de de nærmest lengter etter å dele folket i lydige og ulydige. Likevel finnes det fornuftige stemmer i Ishavsbyen, en av dem er ingen ringere enn smittevernoverlege Trond Brattland. Han stiller et spørsmål som jeg selv har tenkt mye på;

hva er myndighetenes exit-strategi for Corona?

Når man iverksetter en aksjon, et inngrep, en handling som i sin natur er tidsbegrenset, så er det vanlig å utarbeide en strategi for å avslutte denne. For eksempel utvinning av olje og gass, hvordan skal installasjoner behandles når de går ut av bruk, etc. Men for Corona har vi vel ikke hørt noe fra myndighetene om hvordan de ser for seg en tilbakevending til et normalt samfunn. Tvert imot strammer de stadig skruen, uansett hvem som er i regjering, og alt vi hører er at nye stikk må inn i armen for å bli medlem i den "nye normalen".

Han mener vi må lære oss å leve med covid-19. Og det uten at økonomien eller næringslivet kollapser fordi vi alle holder hos hjemme.

– Jeg etterlyser en tydelig exit- strategi. Kommunikasjonen er vanskelig fordi strategien er uklar; skal vi slå ned smitten eller leve med den? spør kommuneoverlege Trond Brattland som venter på at sentrale myndigheter skal lage en forskrift slik at kommunene kan innføre coronapass ved behov.


Er ikke dette å banne i Corona-kirken:
– Må tåle at vi blir smittet
– Folk blir usikre og stenger ned mer enn nødvendig. Dette gir igjen økonomisk usikkerhet, sier Brattland som mener at løsningen på sikt er at nesten hele befolkningen blir smittet, men at dette må skje over tid slik at ikke helsevesenet kneler underveis.


Altså flokk-immunitet. Den vi skulle oppnå når en viss andel av folket var ferdig injisert. Der er vi nå, men smitten bare øker. WHO var til og med så ivrige at de endret definisjonen på flokk-immunitet til at bare vaksinering kunne skape dette. Det var jo absurd, ettersom det betyr at menneskeheten aldri har oppnådd flokk-immunitet for noe som helst av sykdommer før masse-vaksineringens tid. Nå har de gått tilbake til en mer tradisjonell definisjon.

– Det ser ut til at smitten er en del av løsningen. De aller fleste fullvaksinerte under 65 år tåler sykdommen godt. Veien ut er at vi under 65 bare må tåle at vi blir smittet, men ikke for mange samtidig. Dette kan ta mange år før vi er ferdige med dette og smittekurven legger seg ned, sier Brattland.

Han mener at en tredje dose sannsynligvis bare har noe for seg for de eldste aldersgruppene siden man her har sett fallende virkning mot alvorlig sykdom når det har gått lang tid siden vaksineringen.


Likevel går man nå inn for en tredje booster dose for alle over 18.
At smitten er en del av løsningen må da være å tale Nakstad midt imot?

Men det finnes også «jokere», eller ukjente faktorer:

– Den ene jokeren er at det kommer mutasjoner som fører til alvorlig sykdom hos vaksinerte. Den andre jokeren er om det kommer behandlinger, for eksempel tabletter, som gjør at vi tåler sykdommen uten å risikere sykehusinnleggelse. Den tredje jokeren er om beskyttelsen mot alvorlig sykdom begynner å falle, også hos de yngre fullvaksinerte. Det er vanskelig å være sikker på hva som skjer fremover, men man må ha en strategi. Akkurat nå er strategien litt uklar, sier Brattland.


En annen joker er at injeksjonene gir alvorlige skadevirkninger. I mange land kneler nå sykehusene, med uvanlig mange tilfeller av alvorlig sykdom som ikke er Corona. Når man opplever en økning på ca. 30% i hjerteskader hos friske unge menn, i en periode der det eneste uvanlige er nettopp masse-vaksineringen, blir det vanskelig å finne på bortforklaringer.

Behandling finnes, i form av velkjente og trygge medisiner som Ivermectin. Det er Brattland sikkert klar over, men tør kanskje ikke å snakke om noe så farlig for karrieren.

Er det ikke underlig hvor ofte vi hører om sykehus på randen av krise? Ahus har nå tatt i bruk alle sine intensiv-plasser. Alle 10. 10!! Og det er sykehuset for den delen av befolkningen som er sterkt over-representert med Corona, nemlig de innvandrertette bydelene øst og sør i Oslo. Hvor mange nye plasser er opprettet siden mars 2020? Hvor mange nye studieplasser for intensiv-sykepleiere er opprettet? Det virker nesten som om myndighetene bevisst unnlater å oppgradere beredskapen, nettopp for å kunne skremme og true mest mulig. Det er i så fall uansvarlig og sterkt uetisk.

Helseministeren svarer med en forventet dose svada.

Jeg tror at exit-strategien er å ikke ha noen exit-strategi. En slik "krise" er for god til å gi slipp på.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OrlJRb/tromsoes-smittevernoverlege-savner-exitstrategi-for-pandemien
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

#584
Østerrike er i full gang med den nye normalen, der uvaksinerte stenges ute fra mye av samfunnet. Hvor farlige er slike mennesker? Så farlige at 500 politifolk er satt av til å kontrollere og anholde de som bryter reglene. Straffen er 14000 kr, hvis du blir huka i en klesforretning som er forbudt område. Verboten!

– Det er ikke en god bruk av våre ressurser. For selv om en person har vært inne på en butikk for fem minutter siden, vil det være dumt å si det foran politiet, så de vil jo ikke gjøre det, sier polititalsmann Eidenberger.

Derfor gikk de politifolkene VG fulgte fra butikk til butikk.

– Vi har nå 400–500 politifolk bare for covid-tiltak. Deres eneste jobb er å gjøre disse tilfeldige kontrollene, det er alt de gjør, påpeker Eidenberger.


Hva tenker disse politifolkene om sin samfunnsrolle, og den jobben de er satt til å gjøre? Tenker de overhodet, eller er det bare "Befehl ist Befehl"? Slike forhold kan skremme selv de som har den mest positive tro på samfunnet og politikerne.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/PoO88b/her-patruljerer-oesterriksk-politi-etter-uvaksinerte

Men heldigvis, noe skjer i Hitlers hjemland. Kommentatoren "Anti-Pharma" skriver på Derimot.no:

Men nå våkner folket til motstand mot helse-fascismen og Østerrike` s regjering møter fortjent veggen med sitt påbud om internering av uvaksinerte.

Bare noen få dager etter at den østerrikske kansleren Alexander Schallenberg bestemte seg for å sperre uvaksinerte mennesker, politikere og fagforeninger, oppfordres det til et stort opprør mot dette frihetsdrepende tiltaket, unikt i verden.
Lederen for Frihetspartiet (FPÖ) Herbert Kickl, ba om en «mega-demonstrasjon» 20. november i Wien.
Kort tid etter fulgte presidenten for den østerrikske væpnede styrkerunionen (FGÖ) etter Manfred Haidinger og ble med i et brev publisert 14. november. Han har til hensikt å "forsvare grunnleggende rettigheter og friheter". FGÖ spesifiserer at "alle" har tillatelse til å demonstrere, også ved innesperring!
Overvåkingsplikten pålagt av innenriksminister Karl Nehammer er allerede avvist av politiforbundet. I tillegg annonserer Union of Austrian Armed Forces at de vil delta på denne store samlingen i Wien.

Den panikkslagne regjeringen
Det er et rungende slag i ansiktet for regjeringen som ifølge østerrikske medier får stadig mer panikk.
Formannen for de sosialdemokratiske fagforeningene (FSG) og Politiforbundet, Hermann Greylinger, levnet i et intervju ingen tvil om at politiet føler seg ute av stand til å gjennomføre slike kontroller, ifølge ukebladet Wochenblick.
Manfred Haidinger (FGÖ) tilføyer i sitt brev: «Vi presiserer herved at deltakelse i forsamlinger er en særlig beskyttet juridisk rettighet og at det også tas hensyn til i utkastet til forordning som for tiden foreligger. Deltakelse og reise i hele Østerrike er tillatt. "
Selv om uvaksinerte personer anbefales å reise med privat transport.

Brevet minner til slutt om at «forbudet mot et møte planlagt av innbyggerne samt forbudet mot en samling av politiske partier er erklært ulovlig» av forvaltningsdomstolen i Wien.

La dette være til eksempel for det norske folk og embetsverk.


Når en fagforening for militære styrker vil delta på en demonstrasjon mot lockdown og apartheid-tiltak bør styresmaktene trå varsomt.

Artikkelen har en meget god oversikt over forholdet mellom antall injiserte og smitten i en rekke land. Fra Island:

I juni 2021 sa Þórólfur Guðnason, Islands sjefepidemiolog, at vaksineimmuniteten gikk bra.

Men siden den nye bølgen måtte han innrømme i et intervju på offentlig radio at:

"vaksinasjon har ikke ført til flokkimmuniteten som ekspertene håpet på, og som i realiteten ikke kunne oppnås flokkimmunitet ved vaksinasjon ."


Vi er blitt lurt. Igjen.

https://derimot.no/tall-fra-mange-land-vaksinene-har-svaert-liten-effekt-sykdommen-gjenoppblomstrer-som-en-sesonginfluensa/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.