COP26: Ingen ende på selvskading og overbud?

Started by Telehiv, 29.10.2021, 14:03:35

Previous topic - Next topic

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 12.11.2021, 09:47:59
Ohoi, nå blir det bølger i Norden!

Glasgow: Norge og andre oljeproduserende land må sette en sluttdato for produksjon av olje- og gass. Det mener en ny koalisjon av land der også Sverige og Danmark er med.

La oss se, hva med år 2367? Bak betalingsmur, men overskriften sier jo nok i seg selv.

https://www.tu.no/artikler/danmark-og-sverige-ber-norge-sette-en-sluttdato-for-oljeproduksjonen/515036

Våre normalt mest lojale naboer, danskene, sliter med å få noe særlig mer business av sin sokkel. Ved å "ofre" seg og sette tidlig sluttdato for de resterende feltene satser de kanskje på å få noen saftige kompensasjoner fra FN (selvsagt først innbetalt fra Norge, som vanlig..sic) for heltemotet.
Svenskene vet vi dessverre hvor vi alltid har hatt. Men nå er deres notoriske egensindighet parret med bitter sjalusi over et Norge som har lagt dem langt etter seg i verdiskapingen. I tillegg har de ennå ikke kommet over at de avstod å bytte Volvoaksjer mot andeler i norsk sokkel, noe som ville gitt kjempebutikk ifht. lusesalget de senere måtte inngå med kineserne.

Så at de med stor skadefryd vil lokke med seg danskene på å undergrave norsk sokkel bør ikke forundre.

Telehiv

Her en liten rapport fra de utendørs markeringer i Glasgow:




ConTrari1

#32
Quote from: Telehiv on 12.11.2021, 10:49:38
Her en liten rapport fra de utendørs markeringer i Glasgow:



South Park har for lengst (selvsagt!) tatt dette på kornet, AOC er bare en vulgær copy cat:

Oh my God! Global warming! It's coming this way! WE DIDN'T LISTEN!!

https://www.youtube.com/watch?v=bnjU7ZAlFjw

Fra episoden "Two Days Before the Day After Tomorrow", sesong 9, definitivt verdt å se.

Parodi på skrekkfilmen "The day after tomorrow"; forskere rapporterer til bystyret: "Our research says that global warming will happen the day after tomorrow!".

Panikk i salen. Så kommer forskerne tilbake: "Listen! Listen! Our new calculations show that global warming will happen two days before the day after tomorrow!"

Kort stillhet, så "But...but that's today!!"
Total panikk.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 12.11.2021, 11:06:27
Kort stillhet, så "But...but that's today!!"
Total panikk.

Ingen fare; løsningen er som FN og NRK foreskriver: å lytte på de unge. Med sine overlegne kunnskaper vil de få oss ut av dette uføret.


ConTrari1

#34
Klimaet dør nå. Kull er kommet inn i varmen. Glasgow var slutten på klimakampen, det eneste man kan kjempe for nå er fortsatt gratis luksus reiser for titusener av delegater i evig tid.

Dette ser ut til å ha vært et ekte kullsvart kull-kupp som kom overraskende på alle med kullsviertro på kullfri klimafrelse.

Etter press fra India og Kina i siste liten ble enigheten om å «fase ut» subsidier av kull utvannet til kun å «fase ned» i slutt­erklæringen fra klima­topp­møtet COP26 i Glasgow.

Den siste endringen kom etter at formuleringer over samme tema allerede var blitt utvannet flere ganger i løpet av toppmøtets gang, skriver Financial Times.

In the hour before the closing plenary session, there was frantic last-minute wrangling among ministers. The final change, proposed by India and China jointly, was the only amendment made to the deal text.

India og Kinas inngripen i siste øyeblikk, som ble støttet av land som Sør-Afrika, Bolivia og Iran, ser ut til å ha kommet overraskende på toppmøtets president:

COP26 president Alok Sharma offered his apologies for the late wording changes to the critical sections, saying he was "deeply sorry" for how the event had concluded.

Sharma became emotional as he closed the debate: "May I just say to all delegates I apologise for the way this process has unfolded. I also understand the deep disappointment but I think, as you have noted, it's also vital that we protect this package."


https://www.document.no/2021/11/14/klimatoppmotet-oppgav-malet-om-utfasing-av-kull/

Bare nå St. Greta ikke kullseiler på neste reis, det ville være det reneste kull-karma. 
Mens (Fremdeles) fru Stordalen tok en Greta og tilbrakte flere døgn på tog fra Oslo for å digge sin klima-prektighet.

GLASGOW (Dagbladet): EAT-gründer og klimaaktivist Gunhild Stordalen ville ta et grønt valg for å komme seg til Glasgow. Det blir en tur hun aldri vil glemme.

- Jeg dro fra Oslo onsdag formiddag, og var framme klokka 01 natt til lørdag, helt utslitt. Jeg måtte stoppe taxien for å spy på vei inn til foredraget. Det var et mareritt, sier hun til Dagbladet.

Utslitt til Glasgow
En flytur fra Oslo til Glasgow ville ha tatt drøye seks timer, fra hjemmet og helt fram til klimatoppmøtet. Stordalens tur ble på 78 timer.

- Turen kostet også fem ganger så mye, og tok tolv ganger mer tid. I tillegg har jeg fått Borgar Almaas i Cicero til å regne ut klimautslippene for meg, og jeg sparte sannsynligvis ikke noe, sier Stordalen i full fart og fortsetter:


- Han sa at det er en liten besparelse før jeg legger inn de to overnattingene jeg måtte ha. Det var alt, og jeg kom til Glasgow helt utslitt. Hadde jeg visst hva jeg gikk til, hadde jeg ikke gjort det. Hele COP-uka holdt på å gå ad undas på grunn av det. Det var helseskadelig, rett og slett, sier hun.

Reisetiden med tog var 28 timer. Resten av tiden gikk med til to overnattinger på fullservice hotell.

Hun gir også norske myndigheter det glatte lag:

Stordalen er oppgitt av at så lite har skjedd med jernbanen i Norge.

- Det kan ikke ha skjedd mye på jernbanen siden toget ble oppfunnet for 150 år siden. Det var helt krise. Sjokkerende, sier Stordalen og fortsetter:

- Dette viser at skal vi få med folk, så må det bli lett, økonomisk og overkommelig å velge rett. Du kan ikke skylde på folk for at det går til helvete når infrastrukturen er sånn. Vi trenger systemendring og politikk på tvers av departementene, sier hun.

Hun unngår å nevne hvilke departementer det skulle være. Har vel bare plukket opp en floskel som hun ukritisk gjentar. Og har neppe reist med Bergensbanen i hine hårde dager da det tok tolv timer å komme seg til Hansabyen. Det virker også noe uklart  hvordan Samferdsel dep. kan være ansvarlig for slitet med å kjøpe flere billetter, turen i Norge var fra Oslo S til Kornsjø.

Gunhild Stordalens helvetesreise:
Klima-interrailen

Pris fly: Rundt 2500 norske kroner (1700 nok en vei + 200 flytog + taxi 2500).

Rundt seks timer. 4,5 via Amsterdam og 20 min tog.

Pris tog og to overnattinger til 1500 natta: 12100 kroner.

Antall timer: 28 tog timer og overnatting. Totalt 72 timer

Regnskap: fem ganger så dyrt og 12 ganger lengre tid med tog.

Tog dag 1

Oslo-Halden-Gøteborg (R20) ca 4 t
Gøteborg -København (Tog 111) 4 t
Overnatting på fullservice hotell
Dag 2

København - Hamburg (IC 395) 4,5 t
Hamburg - Osnabruck IC2215 3 t
Osnabruck - Amsterdam IC140 3,5 t
Amsterdam - Rotterdam - taxi (tror liten bensin/hybrid) 50 min
Overnatting på fullservice hotell
Dag 3

Rotterdam - London St Pancras - Eurostar hurtigtog 3,5 t
London Euston - Glasgow Central 4,5 t
Totalt tog: 28 timer.


Selvrettferdig, selvopptatt og hyklersk. Ikke et pip av kritikk fra Dagbladet, selvsagt. Og ikke noe fra fruen om klimakrisen, hennes helvetestog overskygger slike bagateller. Hun flyr hjem.
https://www.dagbladet.no/nyheter/togturen-fra-helvete/74621040
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

#35
..og mens påfuglbestanden vender fjærløse hjem fra Glasgow, er sjefsselvskaderne i SV allerede i gang med et nytt hatefullt angrep på næringen som betaler for slendrianlivet deres;



SV krever gigantavgift for oljenæringen
SV vil sende en regning på 21 milliarder kroner til olje- og gasselskapene på norsk sokkel
.

Lenke: https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/11/14/7772308/krever-gigantavgift-for-oljenaeringen

Jeg sier som Ole Paus: "Men mat skal de ha!"